User Profile: mediakedah

Show pings in: English | Malay | All

 

mediakedah

Your avatar

Real Name: Media Kedah

Member Since: 1st October 2017



Blogs:

 

User's Pings

Sort By: Date | Popularity

Page 1 of 11

Bayar Murah, Tak Kan Nak Jemput Naik Kereta Mewah?

PETALING JAYA: Seorang pengguna Grab yang kisahnya tular kerana mengeluh tidak selesa menaiki sebuah kereta yang ditempah menerusi perkhidmatan ‘e-hailing’ tampil membuat permohonan maaf. “Saya mohon maaf maaf kepada sesiapa yang tersinggung dengan kenyataan saya di Twitter, pemandu Grab dan mungkin...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog mediakedah mediakedah via Media Kedah
5 months and 3 weeks ago.

 

Penyakit Demam Campak

Apa itu Demam Campak? Demam campak (Rubeola) adalah jangkitan akut pada kanak-kanak disebabkan oleh virus measles. Pesakit demam campak biasanya mengalami gejala jangkitan respiratori dan disertai ruam pada kulit. Penyakit ini sangat mudah menular kepada orang lain melalui udara dengan titisan...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog mediakedah mediakedah via Media Kedah
3 months ago.

 

Jangan Tinggal Anak Sendirian Di Rumah

MEMBACA laporan demi laporan mengenai kanak-kanak yang maut selepas ditinggalkan sendirian di rumah menimbulkan pelbagai pe­rasaan pada penulis. Sedih ada, kesal ada malah nak marah pun ada selepas kanak-kanak itu ada yang ditemui mati terjatuh dari apartmen yang dihuni, malah ada yang ditemui mati...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog mediakedah mediakedah via Media Kedah
3 months ago.

 

Kereta mewah milik Syarikat D’Herbs antara disita dalam Ops Patuh

KUALA LUMPUR: Sebuah kereta mewah Rolls Royce dipercayai didaftarkan di bawah syarikat Dherbs Holding Sdn Bhd merupakan antara 20 kenderaan disita dalam Op Patuh yang dijalankan Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) di Jalan Bangsar, di sini malam tadi. Kenderaan itu ditahan kerana memilki Lesen Kenderaan...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog mediakedah mediakedah via Media Kedah
3 months and 3 weeks ago.

 

Adya Jebat buktikan diri dengan lagu balada terbaru

Mana mungkin menggenggam bara jika tapak tangan disuakan. Namun impian bisa sahaja dicapai andai usaha sekuat kemahuan. Lagu Pencuri Hati sudah pun menunjuk jalan terbentang untuk Ayda Jebat mencorak haluan. Berkeras membina haluan walaupun terhambat bayangan tidak mampu melantunkan lagu balada, Ayda tetap...

0Disike this ping 1Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog mediakedah mediakedah via Media Kedah
6 months and 3 weeks ago.

 

Awas Philodendron imbe si cantik yang beracun

Spesies Philodendron imbe datang daripada keluarga tumbuhan Araceae. Ia sesuai ditanam sebagai tanaman hiasan kerana mempunyai bentuk pokok yang menarik. Daunnya berbentuk bujur panjang seakan bentuk lambang cinta, cantik dan berpenampilan unik. Selain itu, ia juga digelar sebagai Fiddle-leaf Philodendron...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog mediakedah mediakedah via Media Kedah
3 months ago.

 

Menu tradisional Baba Nyonya

MELAKA cukup terkenal dengan kepelbagaian makanan dan masakan yang sedap serta unik. Situasi itu menyebabkan Melaka kerap menjadi pilihan orang ramai termasuk pelancong dari luar negara untuk menjamu selera. Salah satu menu pilihan pelanggan ialah masakan Peranakan Baba dan Nyonya. Restoran Seri Nyonya...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog mediakedah mediakedah via Media Kedah
3 months ago.

 

Kesan Penggunaan Kosmetik Sampah

Masih ramai yang pandang sebelah mata bab penggunaan produk yang kadang mendatangkan bahaya pada kulit wajah, bukan tidak tahu tetapi memang ramai yang suka pilih barang yang murah dan mahukan kesan yang cepat. Sudahnya, dalam masa jangka panjang kulit berubah dan perlahan-lahan bertukar menjadi TERUK!

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog mediakedah mediakedah via Media Kedah
3 months ago.

 

7 Khasiat Tomato Untuk Kaum Wanita

Sinonim dalam bab cantik, tomato dikatakan sangat luar biasa menghapuskan masalah kulit wajah. Paling mujarab tomato dijadikan ramuan utama dalam penghasilan minuman kecantikan, masker dan sebagai pati rawatan rambut. Jom selongkar kelebihan sayur ini untuk dunia kecantikan. Baca Juga :...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog mediakedah mediakedah via Media Kedah
3 months ago.

 

Kisah Paranormal, Rishi Si Pengawal Keselamatan (Bahagian II)

Sambungan dari siri pertama Kisah Rishi Si Pengawal Keselamatan Baca Siri Pertama Disini Lebih kurang tengahari macam tu, apek called Rishi. Dia ingat nak kena marah tapi alih-alih okey je suara apek tu. Apek tu cakap next time jangan lupa switch off fuse box pukul 2 pagi. Bila dengar apek tu cool je,...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog mediakedah mediakedah via Media Kedah
3 months ago.

 

Jangan rujuk ‘pakar FB’ bagi masalah peribadi, rumahtangga

HULU TERENGGANU: Merujuk kepada pakar laman sosial sebagai alternatif penyelesaian masalah peribadi termasuk perihal rumah tangga hanya meninggalkan implikasi negatif. Timbalan Menteri Komunikasi dan Multimedia, Datuk Seri Jailani Johari berkata tindakan menggunakan medium seperti itu hanya...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog mediakedah mediakedah via Media Kedah
3 months ago.

 

‘Bayangkan kalau kamu lap tangan mereka buat kali terakhir, masih mahukah derhaka?’ – Cikgu...

Hari ini saya buat ceramah motivasi Hipers bersama calon-calon UPSR 2017 dan ibu bapa mereka. Saya cuba buat kelainan sedikit dalam slot sentuhan kalbu. Setiap murid dibekalkan sekeping tisu basah di pertengahan program. Waktu itu, mata anak-anak sudah berkaca dan mengalir bening air jernih di pipi. Saat...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog mediakedah mediakedah via Media Kedah
3 months ago.

 

Pesanan Kepada Perokok Bergelar Bapa

Kepada perokok bergelar bapa, dah cukup persiapan untuk isteri anak-anak sekiranya anda sudah tiada? Di hening pagi ini, saya dikejutkan dengan berita pemergian anggota di bawah naungan saya. Usianya masih muda, baru melepasi umur 30-an. Anak-anaknya masih kecil tetapi siapa sangka sakit jantung yang...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog mediakedah mediakedah via Media Kedah
3 months ago.

 

Balasan Tunai RM50, Hikmah Sedekah Selipar

PETALING JAYA: Seorang pemuda tidak menyangka gerak hatinya untuk membawa sepasang selipar dalam perjalanan pulang dari tempat kerja sebenarnya hikmah buat dirinya. Segalanya berpunca daripada keadaan cuaca hujan lebat yang memaksanya untuk membawa selipar tersebut sebagai penyelamat agar...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog mediakedah mediakedah via Media Kedah
3 months ago.

 

Tersentuh Baca Perkongsian Wanita Ini Jaga Anak Autism

‘Hantuk Kepala Di Lantai, Letak MAKANAN Di Kepala GIGIT Bahu Suami. Hebat sekali dugaan bagi ibu bapa yang mempunyai anak autism. Lihat sahaja pelakon Zarina Zainuddin yang begitu sabar dan tabah melayan kerenah anak kembarnya. Walau apa sahaja perlakuan mereka, Zarina tidak pernah marah, sebaliknya...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog mediakedah mediakedah via Media Kedah
3 months ago.

 

7 Perkara Suami Perlu Peka, Ringkas Tetapi Beri Erti Besar Buat Isteri

Untuk membuatkan isteri gembira sebenarnya bukanlah sukar. Tidak semestinya hadiah mahal yang menjadi ukuran kerana perkara ringkas juga boleh memberi erti yang besar kepada isteri. Hendak lakukannya juga tidak susah. Jadi wahai suami, anda haruslah peka dan jangan pandang mudah dengan 7 perkara ini.

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog mediakedah mediakedah via Media Kedah
3 months ago.

 

Apa Itu Jangkitan Cacar Air?

Apa itu jangkitan cacar air? Ini ialah jangkitan biasa yang berlaku di kalangan kanak-kanak disebabkan oleh virus. Virus cacar air juga dikenali sebagai virus varicella. Ia adalah virus sama yang menyebabkan kayap. Ia merupakan penyakit yang senang berjangkit dan boleh merebak daripada seorang ke seorang.

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog mediakedah mediakedah via Media Kedah
3 months ago.

 

Kisah Paranormal, Rishi Si Pengawal Keselamatan (Bahagian I)

Salah satu hobi aku ialah mengumpul cerita seram. Aku suka semua literatur yang berkaitan dengan dunia paranormal dan minat aku hanya setakat itu sahaja. Aku bukan pencari hantu macam Uncle Seeker. Aku ni jenis bila kau cakap aku ada cerita hantu. Handphone aku dah siap di tangan untuk...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog mediakedah mediakedah via Media Kedah
3 months ago.

 

‘Patutlah Pakaian Mereka Comot-Comot’ – Kisah 2 Beradik Yang Pendiam Dan Hiperaktif

Kerana bangku pecah, semuanya terdedah, demikian tulis guru lelaki ini yang tidak menyangka dua murid yang juga adik beradik ini rupa-rupanya datang dari keluarga yang susah. Dua beradik itu dijaga oleh bapa mereka, manakala si ibu telah mengambil keputusan untuk memilih...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog mediakedah mediakedah via Media Kedah
3 months ago.

 

Apabila Anak ‘Buang’ Ibu Bapa

KALAU seorang bayar RM2.99 juta, bayangkan kalau anda ada lima orang anak yang masing-masing berjawatan tinggi, pasti RM14.95 juta berada dalam tangan. Anda tidak lagi perlu bergantung kepada duit pencen atau dana Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) pada usia tua selepas bersara kelak. Malah, tidak perlu...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog mediakedah mediakedah via Media Kedah
3 months ago.

 

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Next »