User Profile: elihjapahar

Show pings in: English | Malay | All

 

elihjapahar

Your avatar

Real Name: Elih Japahar

Member Since: 3rd June 2011



Blogs:

 

User's Pings

Sort By: Date | Popularity

Page 1 of 12

Penginapan Selesa Di Hotel Holiday Inn Melaka

Penginapan Selesa Di Hotel Holiday Inn Melaka | Tahukah anda terdapat 40 lebih lokasi perlancongan yang boleh dipilih untuk destinasi percutian di Malaysia. Destinasi percutian menarik ini boleh didapati di setiap negeri di Malaysia. Tak payah jauh-jauh pun kita dah boleh menikmati pemandangan dan percutian...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog elihjapahar elihjapahar via Elih Japahar
4 months and 2 weeks ago.

 

Mayat Seorang Wanita Ditemui Ditepi Jalan, Masih Lengkap Berpakaian

MANJUNG: Mayat wanita berusia lingkungan 20an ditemui di tepi Jalan Simpang Lima, berhampiran Ayer Tawar di sini, hari ini.Mayat ditemui ditemui orang awam yang melalui kawasan berkenaan pada jam 1.30 tengah hari sebelum memaklumkan kepada polis. Timbalan Ketua Polis Daerah Manjung, Deputi...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog elihjapahar elihjapahar via Dunia Realiti
5 days and 19 hours ago.

 

Pelakon Veteran Batman, Adam West Meninggal Dunia Pada Usia 88 Tahun

LOS ANGELES: Adam West, pelakon yang terkenal dengan watak dalam siri televisyen "Batman" pada awal 1960-an yang bertahan sehingga lebih tujuh dekad, meninggal dunia.Beliau berusia 88 tahun.Pelakon itu meninggal dunia pada malam Jumaat lalu selepas bertarung dengan barah leukemia, demikian...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog elihjapahar elihjapahar via Dunia Realiti
2 weeks and 3 days ago.

 

Jupe Meninggal Dunia, Ini Adalah 8 Fakta Yang Perlu Diketahui

PELAKON dan penyanyi dangdut Julia Perez, atau lebih dikenali sebagai Jupe, meninggal dunia di Rumah Sakit Cipto Mangunkusumo Jakarta, Indonesia pada Sabtu.Sebagaimana popularnya Jupe di Indonesia, begitu jugalah di Malaysia.Ini sebahagian fakta yang mungkin tidak ramai tahu tentang siapa sebenarnya Julia...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog elihjapahar elihjapahar via Dunia Realiti
2 weeks and 3 days ago.

 

Cara Beli Dekoder MYTV Advance Seluruh Malaysia

Cara Beli Dekoder MYTV Advance Dengan Wakil Jualan Berdaftar. Ramai yang tak puas hati bila nama mereka tidak tersenarai dalam penerima Dekoder MYTV percuma. Untuk makluman, pemilihan penerima dekoder mytv percuma tersebut adalah berdasarkan pemilihan dikalangan 2 juta penerima BR1M yang terbawah dan...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog elihjapahar elihjapahar via Elih Japahar
1 month ago.

 

10 Petua Keselamatan Jalan Raya Di Musim Perayaan

10 Petua Keselamatan Jalan Raya Di Musim Perayaan. Terlebih dahulu, saya mengucapkan selamat menunaikan ibadah puasa kepada seluruh umat Islam di Malaysia. Puasa dah pun bermula hari ini, apa yang pasti hari raya aidilfitri nanti majoriti antara kita akan balik ke kampung halaman. Tak kisahlah kampung...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog elihjapahar elihjapahar via Elih Japahar
1 month ago.

 

Cara Mengatasi Masalah Homepage Yang Hanya Terpapar 1 Entri

Cara Mengatasi Masalah Homepage Yang Hanya Terpapar 1 Entri. Rasa terkejut bila tengok homepage blog hanya keluar 1 entri atau post sebentar tadi. Selama ini, saya tak pernah mengalami masalah seperti ini, biasanya kalau edit mengedit kod HTML ni boleh lagi tapi kalau paparan hilang atau tak betul memang...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog elihjapahar elihjapahar via Elih Japahar
1 month ago.

 

Senarai Pemasang Berdaftar MYTV Dekoder

Senarai Pemasang Berdaftar MYTV Dekoder. Sudahkah anda menyemak status penerima Dekoder MYTV Percuma? Untuk pengetahuan anda, pemilihan penerima dekoder percuma mytv ini dipilih secara random dikalangan 2 juta penerima terbawah dalam Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) 2016 dan mereka adalah beralamat dikawasan...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog elihjapahar elihjapahar via Elih Japahar
1 month ago.

 

Bonus Hari Raya Penjawat Awam 2017, Dapat RM1000?

Bonus Hari Raya Penjawat Awam 2017. Beberapa hari lagi, bermulanya bulan Ramadhan dan diikuti dengan menjelangnya Aidilfitri. Penjawat awam dan pesara awam pastinya mengharapkan berita baik tentang pemberian bonus atau saguhati sempena perayaan ini.Penjawat awam bukanlah mengharapkan sepenuhnya bantuan...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog elihjapahar elihjapahar via Elih Japahar
1 month ago.

 

Fenomena Fidget Spinner Dikalangan Pelajar, Aku Pun Terjebak!

Huh, hari ni singgah shopping mall beli pampers anak. Tak sangka harga pampers MamyPoko Pants tengah promosi sekarang, bagi yang member shopping mall ni harga cuma RM29.90 lebih murah berbanding bukan member iaitu RM32.90. Rezeki anak, saya selalunya beli 2 pek XL 40+4 untuk stok 1 bulan.Selepas siap...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog elihjapahar elihjapahar via Elih Japahar
1 month ago.

 

5 Idea Perniagaan Paling Untung Bulan Puasa

5 Idea Bisnes Paling Untung Ketika Bulan Puasa. Tarikh melihat anak bulan mungkin 25 Mei 2017 ini, selepas tu bermula bulan ramadhan, bulan puasa bagi umat Islam diseluruh dunia. Menjelang hari raya, sebulan kita akan berpuasa. Ramai yang cuba berniaga part time untuk mendapatkan sedikit duit tambahan untuk...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog elihjapahar elihjapahar via Elih Japahar
1 month and a week ago.

 

Cara Memohon Dan Semak Status Kad Siswa 1Malaysia Bank Rakyat

Cara Memohon Dan Semak Kad Siswa 1Malaysia Bank Rakyat. Pasti ramai pelajar yang tengah mencari cara memohon Kad Siswa 1Malaysia Debit-i ini kan? maklumlah kemasukan ke IPTA/IPTS mungkin dah dekat bagi ambilan Julai 2017 ni.Sejajar dengan intipati pembentangan Bajet 2017, KADS1M Debit-i Bank Rakyat...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog elihjapahar elihjapahar via Elih Japahar
1 month and a week ago.

 

5 Cara Mencegah Serangan WannaCry Ransomeware

Cara Mencegah Serangan WannaCry Ransomeware. Dengan keganasan malware yang menyerang siber seluruh dunia sekarang ini, pastinya ramai yang tercari-cari cara untuk mengelakkan serangan WannaCry Ransomeware yang menggunakan teknik 'wang tebusan' dalam bentuk Bitcoin (matawang siber).Malware WannaCry...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog elihjapahar elihjapahar via Elih Japahar
1 month and 2 weeks ago.

 

Apa Itu Virus WannaCry Ransomware?

WannaCry Ransomware merupakan ancaman siber terbaharu bagi serangan ransomware yang telah diumumkan Pakar Keselamatan Siber pada 12 Mei 2017 yang lalu, serangan ransomware ini merebak secara meluas ke beberapa negara seperti Russia, Ukraine dan Taiwan.Ancaman malware ini juga merebak ke negara lain termasuk...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog elihjapahar elihjapahar via Elih Japahar
1 month and 2 weeks ago.

 

Insurans Perubatan Dan Kesihatan Terbaik Di Malaysia

Insurans Perubatan Dan Kesihatan Terbaik Di Malaysia | Kita semua tahu, ada beberapa perkara yang semakin lama semakin tinggi kos perbelanjaan didunia ini. Antaranya adalah kos pendidikan dan kos perubatan. Mungkin menyimpan untuk perbelanjaan ini agak sukar tetapi bayangkan jika berlaku sesuatu kejadian...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog elihjapahar elihjapahar via Elih Japahar
1 month and 3 weeks ago.

 

Daftar Uber Driver Malaysia 2017

Daftar Uber Driver Malaysia 2017 | Uber Driver semakin berkembang dari bandar ke bandar seluruh Malaysia. Ramai yang sudah mendaftar, tapi ramai juga yang suka menggunakan perkhidmatan Uber sahaja. Perkhidmatan Uber lebih mudah dan murah berbanding perkhidmatan teksi yang mengenakan caj agak tinggi.Seperti...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog elihjapahar elihjapahar via Elih Japahar
1 month and 3 weeks ago.

 

Bag Sandang Anti-Kecurian Untuk Pengguna Pengangkutan Awam

Bag Sandang Anti-Kecurian Untuk Pengguna Pengangkutan Awam | Semakin lama, semakin banyak kenderaan di lebuh raya. Kesesakan jalan raya memang tidak dapat dielakkan. Tidak hairanlah ramai yang beralih kepada penggunaan pengangkutan awam seperti LRT untuk ke tempat kerja mereka. Ianya lebih murah dan...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog elihjapahar elihjapahar via Elih Japahar
1 month and 4 weeks ago.

 

Bot Sewa Memancing Laut Di Kuching, Sarawak

Bot Sewa Memancing Laut Di Kuching | Saya tahu, ramai kaki pancing di seluruh Malaysia ni mencari bot sewa memancing laut. Setiap kawasan pasti ada bot sewa memancing yang menawarkan perkhidmatan mengikut bayaran tertentu. Harga sewa bot yang mereka tentukan adalah mengikut harga semasa pakej memancing...

0Disike this ping 1Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog elihjapahar elihjapahar via Elih Japahar
1 month and 4 weeks ago.

 

Cara Renew Lesen Memandu Lewat Setahun Dan Tamat Tempoh

Cara Renew Lesen Memandu Lewat Setahun | Sejak Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) memperkenalkan Lesen Memandu yang tamat pada hari yang sama dengan tarikh lahir pemegang lesen, saya pasti tiada lagi kes terlupa renew lesen mereka. Ini kerana, sebelum langkah ini dibuat kebanyakkan orang terlupa memperbaharui...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog elihjapahar elihjapahar via Elih Japahar
2 months ago.

 

Cara Memohon Pinjaman Peribadi RHB Bank Di Kuching

Pinjaman Peribadi RHB Bank Di Kuching, Sarawak | Sekiranya anda memerlukan modal untuk perniagaan, melangsungkan perkahwinan, membeli hartanah, membeli tanah, membeli rumah, bayar hutang lain, atau membeli kereta. Pinjaman Peribadi RHB Bank merupakan pilihan terbaik untuk anda memandangkan pinjaman ini...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog elihjapahar elihjapahar via Elih Japahar
2 months ago.

 

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Next »