User Profile: hasrulhassan

Show pings in: English | Malay | All

 

hasrulhassan

 

User's Pings

Sort By: Date | Popularity

Page 6 of 19

Pakej Percutian Korea Musim Sejuk - Ketahui 5 Tempat Wajib Pergi

Korea merupakan salah satu negara di Asia yang menjadi antara kegemaran ramai rakyat Malaysia untuk pergi bercuti. Kawan-kawan saya ramai yang telah mengunjungi Korea untuk bercuti, bukan setakat di musim panas, musim bunga, musim luruh tetapi juga di musim sejuk. Disebabkan itu, ada banyak syarikat yang...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog hasrulhassan hasrulhassan via HASRULHASSAN.COM
1 month ago.

 

Hakimiyyah Ilahiyyah - Sistem Politik Dalam Islam Ramai Tak Berapa Tahu

Bahang politik di Malaysia ini tak pernah reda. Hatta selepas berakhirnya Pilihan Raya, ia masih menjadi antara topik bualan paling popular, terutama oleh golongan yang terbabit secara langsung di dalam arena politik Malaysia. Saya bukanlah pakar atau ahli nak sembang lelebih mengenai politik ni. Saya tak...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog hasrulhassan hasrulhassan via HASRULHASSAN.COM
1 month ago.

 

Selamat Menunaikan Ibadah Puasa Ramadan 1439H

Ramadan tiba lagi. Alhamdulillah, kita semua diberikan kesempatan oleh Allah S.W.T untuk bertemu sekali lagi dengan bulan Ramadan, bulan yang penuh barakah serta istimewa untuk umat Islam seluruh dunia. Saya tak berapa ingat bilakah pertama kali saya mula berpuasa penuh di dalam bulan Ramadan. Mungkin di...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog hasrulhassan hasrulhassan via HASRULHASSAN.COM
1 month ago.

 

Anak Muda Ini Pecah Rekod Datuk Seri Najib Razak

Baru-baru ini, saya ada buat satu blog post mengenai Syed Saddiq, yang merupakan antara belia muda yang berjaya menjadi ahli Parlimen Malaysia setelah menang dalam Pilihan Raya 14 (PRU14). Saya ingatkan Syed Saddiq adalah ahli Parlimen paling muda di Malaysia, rupanya fakta saya tak cukup lengkap ....haha...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog hasrulhassan hasrulhassan via HASRULHASSAN.COM
1 month ago.

 

Manfaatkan Servis Percuma Google My Business Untuk Perniagaan Anda

Pelanggan merupakan unsur penting dalam setiap perniagaan. Kini, lebih banyak perniagaan dihubungkan bersama pelanggan mereka setiap hari dengan bantuan internet dan salah satu cara paling biasa digunakan untuk mencari perniagaan dengan percuma adalah menerusi Google. Sama ada para pelanggan sedang...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog hasrulhassan hasrulhassan via HASRULHASSAN.COM
1 month ago.

 

Kami Shopping Awal Untuk Raya Di Best Value Outlet, Design Village, Penang

Shopping raya di Best Value Outlet, Design Village, Penang. Awal. Kami sekeluarga telah shopping awal beli baju raya untuk tahun ini (2018). Ia memang jadi kebiasaan kami sekeluarga untuk keluar beli-belah awal mencari baju raya sebelum bermulanya puasa, setiap tahun. Shopping Baju Raya Awal di Best Value...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog hasrulhassan hasrulhassan via HASRULHASSAN.COM
1 month ago.

 

Pengalaman Pertama Bercuti ke Taman Negara Part 2

Hari ini saya nak sambung kisah tentang pengalaman pertama saya bercuti ke Taman Negara Pahang bersama rakan-rakan sekolah menengah lama saya. Jadinya, ia merupakan entri blog yang kedua saya mengenai percutian ke Taman Negara Malaysia di Kuala Tahan, Pahang. Jika anda belum baca entri pertama saya tentang...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog hasrulhassan hasrulhassan via HASRULHASSAN.COM
1 month ago.

 

Senarai Exco Baru Kerajaan Negeri Selangor 2018

Pilihan Raya Umum 14 sudah pun berakhir, dan dari hari ke hari, semakin banyak kerajaan negeri mula dibentuk. Antara kerajaan negeri yang pertama dan terawal membentuk kerajaan adalah kerajaan negeri Selangor yang diketuai oleh Datuk Seri Mohamed Azmin Ali sebagai Menteri Besar Selangor. Datuk Seri Mohamed...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog hasrulhassan hasrulhassan via HASRULHASSAN.COM
1 month ago.

 

11 Jenis Buah Kurma Paling Sedap Popular Dijual di Malaysia

Tahukah anda bahawa harga buah Kurma paling mahal ialah buah kurma dari jenis Ajwa. Kurma Ajwa atau dikenali sebagai Kurma Nabi ini berharga antara RM120-RM170 sekilogram. Harga yang berbeza ini adalah berdasarkan kepada kualiti yang ada pada Kurma Ajwa, termasuklah saiznya serta syarikat yang mengimport...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog hasrulhassan hasrulhassan via HASRULHASSAN.COM
1 month ago.

 

Cara Sediakan Teh Tarik Sihat Tanpa Guna Susu Pekat Manis

Anda tahu cara nak menyediakan Teh Tarik yang sihat tak? Aha ... saya fikir ramai yang pentingkan kesihatan pasti teringin nak tahu bagaimana nak membuat teh tarik sihat ni. Secara amnya, bila sebut pasal teh tarik sihat, ia pastilah tidak terlalu manis dan tidak menggunakan krimer susu pekat manis yang...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog hasrulhassan hasrulhassan via HASRULHASSAN.COM
1 month ago.

 

16 Gambar Myvi 1.5 'Lamborghini' Milik Abang Liey

Wow. Hebat betul ubahsuai kreatif pemilik Myvi, Abang Liey terhadap model Perodua Myvi 1.5 (High) miliknya. Udah nampak macam sebuah Lamborghini dah. Mana taknya, pintu Myvi miliknya boleh terbuka secara mengepak ke atas. Perghh kagum jap. Sebenarnya ramai je rakyat Malaysia yang memang kreatif dalam...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog hasrulhassan hasrulhassan via HASRULHASSAN.COM
1 month ago.

 

27 Perkara Mengenai Syed Saddiq, Ketua Pemuda PPBM dan Ahli Parlimen Muar

Siapa Syed Saddiq ni? Nama anak muda belia ini mula menjadi perhatian dan disebut sangat kerap dalam arena politik tanahair, terutama sekali dalam minggu-minggu Pilihan Raya Umum 2018 (PRU14). Tentu ramai nak tahu mengenai Syed Saddiq Syed Abdul Rahman, pemuda yang berusia belia yang berjaya memenangi...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog hasrulhassan hasrulhassan via HASRULHASSAN.COM
1 month and a week ago.

 

10 Janji 100 Hari Kerajaan Pakatan Harapan Dituntut Rakyat

Tahniah kepada Pakatan Harapan (PH) yang berjaya memenangi undi rakyat Malaysia dalam Pilihan Raya Umum kali keempat belas (PRU14), sekaligus membolehkan Pakatan Harapan menubuhkan Kerajaan Persekutuan Malaysia. Pakatan Harapan Menang Pilihanraya Umum 14 (PRU14)Dalam PRU14 ini, ianya pertama kali di dalam...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog hasrulhassan hasrulhassan via HASRULHASSAN.COM
1 month and a week ago.

 

Cara Nak Setting Jam Tangan Digital

Hari tu saya beli seutas jam tangan jenama Everlast di Zalora Malaysia. Ntah macamana, saya tersilap tekan butang yang ada di jam tangan tersebut, lalu masa yang dipaparkan pun jadi tidak betul, termasuklah dengan tarikh sekali. Puas tekan-tekan mencuba untuk betulkan balik, tapi tak menjadi ... akhirnya...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog hasrulhassan hasrulhassan via HASRULHASSAN.COM
1 month and a week ago.

 

Harga Beg Tangan Kulit Jenama Birkin Cecah USD200K Sebuah

Tetiba sahaja jenama beg tangan mewah ini diperkatakan ramai. Anda nak tahu berapa harga bagi sebiji beg tangan kulit jenama Birkin ni tak? Uhh ... jangan buat memain ooo .. hanya golongan yang kaya-raya je yang pakai jenama beg tangan ini. Harga Beg Tangan Jenama Birkin Boleh Cecah USD200K Sebiji Saya tak...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog hasrulhassan hasrulhassan via HASRULHASSAN.COM
1 month and a week ago.

 

Tahniah, Kareef Danial (Mat Dan) Nadifa Adnan Dapat Anak Lelaki

Tahniah kepada Mat Dan atau nama Islamnya Kareef Danial bersama pasangan Nadifa Adnan kerana menerima cahayamata pertama seorang bayi lelaki yang masih belum dinamakan. Selebriti yang petah bertutur bahasa Melayu loghat Terengganu ini telah berkongsi berita gembira tersebut di instagramnya. Mat Dan dan...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog hasrulhassan hasrulhassan via HASRULHASSAN.COM
1 month and a week ago.

 

Tawaran Kerja Dari Rumah Part-Time (Freelance) 2018

Tawaran kerja dari rumah secara part-time (freelance). Siapa yang mahu menjana pendapatan sampingan dengan kerja-kerja yang boleh dilakukan di rumah, mengambil upah daripada lebih 1000 jawatan dan kerja kosong yang diiklankan secara online? 2018 ada banyak peluang untuk anda jika anda memulakan langkah dari...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog hasrulhassan hasrulhassan via HASRULHASSAN.COM
1 month and a week ago.

 

Azam Hebat Rakan Blogger Dalam Blogwalking Ramadan-Raya

Alhamdulillah, dapat juga saya kemaskini segmen yang dianjurkan ini. Saya baru je pulih dari keracunan makanan. Entah apa yang silap makan, saya dan isteri dua-dua terlepek di dalam rumah. Badan rasa tak bermaya seharian, sampaikan isteri saya terpaksa ambil cuti. Terima kasih kepada rakan-rakan yang...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog hasrulhassan hasrulhassan via HASRULHASSAN.COM
1 month and a week ago.

 

Senarai Makanan Yang Boleh Tidak Boleh Dijual di Kantin Sekolah

Baru-baru ini saya telah hadir ke Sambutan Bulan Pemakanan Peringkat Negeri Perak 2018 yang telah diadakan di Bagan Serai, Perak. Dalam majlis tersebut, adalah beberapa pameran yang telah berjaya meningkatkan pengetahuan saya dalam banyak perkara tentang pemakanan. Antaranya ialah makanan yang boleh dan...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog hasrulhassan hasrulhassan via HASRULHASSAN.COM
1 month and a week ago.

 

Program Permata Hati Wilayah, Menambah Senyuman di Wajah Ibu Muda

Program Permata Hati Wilayah. Kehidupan suami isteri memang semakin mencabar, apatah lagi jika tinggal di bandar-bandar besar seperti di Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur. Paling difikirkan tentulah perbelanjaan keluarga seharian. Jika belum ada cahayamata, mungkin tidak terasa sangat... tetapi .. bagaimana...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog hasrulhassan hasrulhassan via HASRULHASSAN.COM
1 month and a week ago.