User Profile: Nadiasam

Show pings in: English | Malay | All

 

Nadiasam

 

User's Pings

Sort By: Date | Popularity

Page 6 of 21

PERKAHWINAN JARAK JAUH

hai assalammualaikumPerkahwinan Jarak Jauh Yang MencabarNad terfikir macam mana diaorang lalui perkahwinan jarak jauh ni. Ada sesetengah kawan nad, terpaksa lalui perkahwinan jarak jauh ni atas urusan kerja, atau belajar. Namun, ia bukan sesuatu yang mustahil untuk mempertahankan hubungan tersebut.Walaupun...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog Nadiasam Nadiasam via Ceritera Si Gadis Biru
3 months and 2 weeks ago.

 

NYANYIAN KALAM BEKAS KUMPULAN SUP MANTAP

hai assalammualaikumPersembahan Artis Kalam Sup Di Kenduri KawinTeringat waktu pertama kali jumpa Kalam ni, masa pertama kali dating berjumpa dengan mr mafia. Korang nak tau, perjumpaan pertama kali di Midvalley, yang tegur kita si Kalam ni la. Buka mr mafia. Ingatkan Kalam ni mr mafia, tapi lepas tu dia...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog Nadiasam Nadiasam via Ceritera Si Gadis Biru
3 months and 2 weeks ago.

 

AKTIVITI FARIZA DI KAMPUNG

hai assalammualaikumKisah Fariza Nafisah Di KampungDah lama tak bercerita pasal anak nad seorang ni. Semakin membesar dengan sihat. Fariza masih dekat kampung, minggu depan baru balik bandar..heehhe.Lama betul Fariza dekat sini. Bila dekat sini, macam-macamla aktiviti dia buat dekat kampung ni. Yela ada...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog Nadiasam Nadiasam via Ceritera Si Gadis Biru
3 months and 2 weeks ago.

 

TAHNIAH SEPUPU SEPERMAINAN, SELAMAT PENGANTIN BARU

hai assalammualaikumSepupu Sepermainan, Azlinah Selamat Jadi Isteri Kepada RazifDari kecik sampaila ke besar, dari hingusan sampai cantik, dia je yang selalu berborak, bergosip, cerita itu ini..hahha..sebabnya rumahnya depan rumah mak ayah kite je..hehhe. Rumah orang kampung, memang selalu dekat-dekat kan.

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog Nadiasam Nadiasam via Ceritera Si Gadis Biru
3 months and 2 weeks ago.

 

SPRAY8 PULIHKAN LUKA DAN MASALAH KULIT

hai assalammualaikumSpray8 Membantu Menyembuhkan Masalah Kulit Dan LukaSpray8 produk penjagaan luka yang mengandungi ekstrak herba yang mampu merawat kesan terbakar, parut lama, parut pembedahan, luka, mengurangkan bengkak dengan pantas dan menggalakkan pertumbuhan sel-sel baru tanpa meninggalkan sisa pada...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog Nadiasam Nadiasam via Ceritera Si Gadis Biru
3 months and 2 weeks ago.

 

PROMOSI DOMINOS, BELI DUA REGULAR PIZZA DENGAN HARGA RM30

hai assalammualaikumPromosi Dominos, 2 Pizza Harga RM 30Haritu, nad ada belanja keluarga Dominos. Sebab nad ada voucher Dominos, nak guna, jadi malam tu, cakap dengan mak tak payah masak. Voucher Dominos nad dapat untuk pizza regular, roti dan dua air tin. Jadi nad ada dua voucher, cuma dapat dua pizza...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog Nadiasam Nadiasam via Ceritera Si Gadis Biru
3 months and 3 weeks ago.

 

BAJU KURUNG MODEN ZAMAN MAK MASIH ELOK DIPAKAI

hai assalammualaikuBaju Kurung Moden Zaman Mak KawinOrang perempuan zaman dulu, badannya ramping, kurus kan, kalah kita. Kira nad ni beruntungla, sebab kurus macam orang dulu. Tak perlu pakai korset..hahahha. Tengok baju mak ni, mesti ikut bentuk badan habis. Bagusnya baju zaman dulu ni, kalau dijaga elok,...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog Nadiasam Nadiasam via Ceritera Si Gadis Biru
3 months and 3 weeks ago.

 

TIADA LAGI PLASTIK BEG

hai assalammualaikumKempen Bebas Plastik dan Polisterina Di SelangorMak cakap, tadi ayah pergi beli barang, katanya sekarang, dah tak boleh pakai beg plastik. Kalau nak guna juga beg plastik, kena bayar RM0.20. Kalau sebelum ni, beg plastik tidak boleh pakai pada hari Sabtu sahaja, tapi bermula 1 Januari...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog Nadiasam Nadiasam via Ceritera Si Gadis Biru
3 months and 3 weeks ago.

 

RESEPI TUMIS JANTUNG PISANG

hai assalammualaikumResepi Jantung PisangDari haritu teringin sangat makan jantung pisang. Dah pesan dekat mak, pergi pasar jangan lupa beli jantung pisang, tapi mak pula asyik lupa je..Mak cakap, dekat kebun ada jantung pisang tu. Kena bawak galah sebab tinggi. Apa lagi nad pun pergi kebun, cuba ambik...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog Nadiasam Nadiasam via Ceritera Si Gadis Biru
3 months and 3 weeks ago.

 

AZAM OOOO AZAM..MOGA TERCAPAI

hai assalammualaikumAzam 2017 Harap TercapaiSetiap tahun ada azam, walaupun tak tercapai azam yang dikehendaki, bolehla bawak azam tu ke tahun seterusnya..heehe..yela kadang ada benda kita dah cuba buat tapi tak mampu, bawakla ke peringkat seterusnya supaya kita tak mudah putus asa nak capai azam tu.Azam...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog Nadiasam Nadiasam via Ceritera Si Gadis Biru
3 months and 3 weeks ago.

 

TRAGEDI SEHARI SEBELUM SEKOLAH

hai assalammualaikumAnak buah Kemalangan Jatuh MotosikalPetang tu macam biasa, nad bawak keluar Fariza jalan-jalan depan rumah. Nad masih dekat kampung. Memang waktu petang ambil angin. Selalu juga setiap petang anak buah nad yang paling besar, anak sulung kakak nad, namanya Hiera, selalu naik motor, bawak...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog Nadiasam Nadiasam via Ceritera Si Gadis Biru
3 months and 3 weeks ago.

 

SAMBUT TAHUN BARU 2017 DI ICITY

hai assalammualaikumSambutan Tahun Baru 2017 Di I-CityIngat nak cerita semalam, tapi sibuk banyak kerja. Harini baru dapat cerita.Selalunya tahun baru, memang takkan keluar, tapi haritu buat status dekat facebook, sepupu balas pulak..Dia ajak pergi sambut dekat I-City. Sebenarnya memang malas nak keluar,...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog Nadiasam Nadiasam via Ceritera Si Gadis Biru
3 months and 3 weeks ago.

 

PANCING IKAN HARUAN DEKAT PARIT JE

hai assalammualaikumIkan Haruan Hasil Tangkapan SendiriDekat rumah ni memng bukan kaki pancing pun. Tapi pancing suka-suka tu yela. Dekat lampung ni, mana lagi nak pancing kalau bukan dekat parit. Dekat parit tu la banyak.ikan haruan atau orang jawa panggil " ewak kutok ".. Ikan haruan ni banyak khasiatnya...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog Nadiasam Nadiasam via Ceritera Si Gadis Biru
3 months and 3 weeks ago.

 

SAMBUT TAHUN BARU 2017 DI MENARA KL

hai assalammualaikumSambut Tahun Baru 2017 Di Menara Kuala LumpurEsok tinggal sehari je lagi kita nak meninggalkan tahun 2016, dan 2017 akan menyusul. Sekejap je masa berlalu, sekejap je dah nak masuk tahun baru. Hah esok, korang mesti ada yang nak sambut tahun baru kan. Ada banyak tempat nak sambut atau...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog Nadiasam Nadiasam via Ceritera Si Gadis Biru
3 months and 3 weeks ago.

 

BELI LESEN EXPRESS!!! ITU BUKAN AKU

hai assalammualaikumLesen ExpressErmmm..kita punyala susah pergi bayar ambil exam, belajar kereta, ambil ujian JPJ, siap gagak lagi dekat bukit, kita usaha lagi sampai lulus semata-mata nak dapatkan lesen. Orang lain senang je jual lesen express ye. Mudah betul nak buat duit sekarang. Ada juga yang membeli.

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog Nadiasam Nadiasam via Ceritera Si Gadis Biru
3 months and 4 weeks ago.

 

WAKTU CUTI BERKUMPUL BERSAMA KELUARGA

hai assalammualaikumMeluangkan Masa Bersama KeluargaNi kisah cuti haritu. Lupa pulak cuti sempena apa, adehla..Biasalah, bila tak kerja, tarikh, hari, cuti pun dah tak ingat.huhuhu. Memandangkan cuti haritu, mesti korang banyak pergi jalan-jalan kan. Macam nad, duduk rumah je dengan keluarga. Saat paling...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog Nadiasam Nadiasam via Ceritera Si Gadis Biru
3 months and 4 weeks ago.

 

MAKEUP SIMPLE DENGAN ELMA INSPIRE BB CUSHION

hai assalammualaikumElma Cosmetic Inspire BB CushionMemang sebelum ni dah aim dengan satu produk makeup ni iaitu BB Cushion. Kebanyakan yang review mengatakan BB Cushion ni best dan mudah je nak digunakan. Akhirnya, tercapailah hasrat untuk memiliki BB Cushion ni. Elma Inspire BB Cushion keluaran Elma...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog Nadiasam Nadiasam via Ceritera Si Gadis Biru
3 months and 4 weeks ago.

 

LANGKAH MUDAH KULIT CANTIK DAN LEMBUT DENGAN NICKELLSKIN

hai assalammualaikumProduk Nickellskin Dari Korea Jadikan Kulit Wajah Lembut Seperti Bayi.Siapa yang tak nak kulit cantik macam bayi kan? Kalaulah kulit kita ni gebu, cantik, mulus dari bayi sampai ke tua kan bagus. Ni tak, makin berusia, makin kasar kulit kita. Bila beli produk yang set lengkap ada toner,...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog Nadiasam Nadiasam via Ceritera Si Gadis Biru
4 months ago.

 

RESEPI TAUHU GORENG BERINTIKAN AYAM DAN UDANG

hai assalammualaikumTauhu Goreng Berintikan Ayam Dan UdangHah!!! harini cuti, korang buat apa??. Nad tengok ada yang pergi bercuti, ada yang duduk rumah je, ada juga yang balik kampung. Macam nad, harini semua keluarga berkumpul dekat rumah mak ayah. Apa lagi, main masak-masakla. Aktiviti macam ni memang...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog Nadiasam Nadiasam via Ceritera Si Gadis Biru
4 months ago.

 

PENANGGAL MEKAP GARNIER JENIS AIR

hai assalammualaikumGarnier Micellar Cleansing WaterUntuk muka, nad memang ambil berat. Sebab sekarang muka nad dah beransur pulih dari jerawat. Jadi untuk elakkan muka naik jerawat, nad akan pastikan bahagian muka dibersihkan dengan betul. Selalunya, sebelum basuh muka dengan pencuci muka, nad akan lap...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog Nadiasam Nadiasam via Ceritera Si Gadis Biru
4 months ago.