User Profile: Nadiasam

Show pings in: English | Malay | All

 

Nadiasam

 

User's Pings

Sort By: Date | Popularity

Page 5 of 24

PANGKOR BAYVIEW BEACH RESORT DI TELUK NIPAH PULAU PANGKOR

hai assalammualaikumPercutian 2 hari 1 malam di Pangkor memang best weii!!..Nad rasa tak cukup lagi walaupun banyak aktiviti yang kitaorang dah buat. Macam ada lagi benda tertinggal..hahahaa..Macam tu la kan bila dapat bercuti..keseronokan takkan hilang..Masih terbayang lagi laut dekat Pangkor...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog Nadiasam Nadiasam via Ceritera Si Gadis Biru
2 months and 2 weeks ago.

 

AKTIVITI BEST DAN TEMPAT MENARIK DI PULAU PANGKOR YANG WAJIB DIKUNJUNGI

hai assalammualaikumMasa hari pertama datang ke Pulau Pangkor pun dah macam-macam aktiviti nad dengan keluarga buat, sambung pulak untuk hari kedua. Apa yang menarik boleh dilakukan dekat Pulau Pangkor memnag takkan dilepaskan. Bila dah datang, wajibla buat semua, kalau tak bila lagi nak datang kannn.Boleh...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog Nadiasam Nadiasam via Ceritera Si Gadis Biru
2 months and 2 weeks ago.

 

MAKAN MALAM DI IKAN BAKAR SHEMA HASHIM PULAU PANGKOR

hai assalammualaikumPanjang nad bercerita sesampainya ke Pulau Pangkor. Biasalah, kalau dah namanya bercuti mestilah panjang berjela..hahaa. Dengan gambarnya, dengan ceritanya. Kang buat satu entry, dah macam buat buku je..heehe. Ok, cerita sesudah sampai ke Pulau Pangkor untuk di siang hari sudah di cerita...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog Nadiasam Nadiasam via Ceritera Si Gadis Biru
2 months and 3 weeks ago.

 

PULAU PANGKOR DESTINASI PERCUTIAN BERSAMA KELUARGA YANG TIDAK BOLEH DILUPAKAN

hai assalammualaikumLast nad pergi bercuti sebelum kawin, tu pun pergi dengan kawan kerja. Lepas tu masa kawin pergi ke Legoland Johor, itu pun atas dasar kerja sebagai blogger. Impian nad, untuk 2017 ni memang nak pergi bercuti. Bercuti untuk rehatkan minda dan pergi ke tempat yang belum dituju.

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog Nadiasam Nadiasam via Ceritera Si Gadis Biru
2 months and 3 weeks ago.

 

MALIKA SESAT DALAM MISTERI WAN PEAH MENJADI TANDA TANYA

hai assalammualaikumMisteri Wan PeahSiapa layan cerita TV3 pukul 10 malam, Misteri Wan Peah, kita geng..hahaha. Dari episod pertama lagi dah layan, tapi ada juga terskip. Bila terskip tu la rasa menyesal, sebab tak berapa tau jalan ceritanya. Tapi dah nak akhir-akhir ni dapat tangkap balik Misteri Wan Peah...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog Nadiasam Nadiasam via Ceritera Si Gadis Biru
2 months and 3 weeks ago.

 

CARRIE JUNIOR KINI DALAM PEK ISIAN SEMULA, MUDAH GUNA DAN MENJIMATKAN

hai assalammualaikumCarrie Junior Kini Dalam Pek Isian Semula, Mudah Guna - Macam tau-tau je set mandian Fariza dah nak habis..heehe. Terima kasih Carrie Junior hantar barang mandian untuk Fariza. Barang mandian Fariza memang tak pernah campur dengan orang dewasa. Nak jaga kulit anak, mestilah pilih barang...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog Nadiasam Nadiasam via Ceritera Si Gadis Biru
2 months and 3 weeks ago.

 

RESEPI SAMBAL BELACAN GORENG NENEK TIPAH

hai assalammualaikumResepi Sambal Belacan Goreng - Hah!! selalu kita makan sambal belacan macam tu je kan. Kali ni sambal belacan ni digoreng..pergh sedapp weii.. Ni pun resepi daripada nenek Fariza iaitu nenek tipah..hehee. Biasalah, air tangan mak memang power, jadi semuanya sedap. Boleh dipraktikkan...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog Nadiasam Nadiasam via Ceritera Si Gadis Biru
2 months and 3 weeks ago.

 

SARAPAN PAGI NASI LEMAK

hai assalammualaikumSarapan Pagi Nasi Lemak - Orang cakap mudah sahaja buat nasi lemak ni, cuma cara pembuatan tu kena betul biar sedap. Kalau macam nad, selalu dah makan nasi lemak mak yang sedap tu, jadi kenala ikut resepi mak..hehee. Baru sekarang nak belajar buat nasi lemak. Selama ni kau tidur je masa...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog Nadiasam Nadiasam via Ceritera Si Gadis Biru
2 months and 3 weeks ago.

 

KEKAL CANTIK BERSERI BERSAMA PRODUK SAFI BALQIS OXYWHITE

hai assalammualaikumKekal Cantik Berseri Bersama Produk Safi Balqis Oxywhite - Wah!! Safi sekarang dah keluarkan produk terbaru. Kali ni, Safi memperkenalkan formulasi baharu dalam rangkaian penjagaan kulit SAFI Balqis yang diperkaya dengan Formulasi OxyWhite iaitu gabunganNano Oxygen dan Nano BioWhite agar...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog Nadiasam Nadiasam via Ceritera Si Gadis Biru
2 months and 3 weeks ago.

 

INAI DAUN ASLI MURAH : HENNAART BY MILA

hai assalammualaikumKalau sebelum ni, nak pakai inai, pakai yang dekat pokok. Sebab inai dekat pokok ni suci, semulajadi, takde bahan kimia. Punya gigih petik inai lepas tu menumbuk sampai lumat. Nak bagi merah petuanya letak nasi, letak air. Hah!! macam-macam la. Kalau sebut inai, mesti fikir kawin, asal...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog Nadiasam Nadiasam via Ceritera Si Gadis Biru
2 months and 3 weeks ago.

 

BILA MOOD FARIZA BAIK, TERIMA KASIH YANG MENDOAKAN

hai assalammualaikumBila Mood Fariza BaikTerima kasih yang mendoakan kesihatan Fariza. Demam kali ni, demam paling teruk juga dia alami. Sampai kena masuk ubat bontot dan masuk gas. Ni semua ujian. Alhamdulillah, doa korang semua buat kesihatan Fariza makin pulih. Bila sihat, mood dia pun baik, bila mood...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog Nadiasam Nadiasam via Ceritera Si Gadis Biru
2 months and 4 weeks ago.

 

DEMAM KEBAH BATUK PULAK MENYERANG

hai assalammualaikumDemam Dah Kebah, Batuk Pula Menyerang - alahaii, kesian anak mommy, Fariza ni. Demam dah pulih, tiba-tiba batuk pula. Masa demam sebelum ni, takde batuk sangat, semalam batuk makin teruk sampai hilang suara dia..sedih tengok sebab takde suara.Suara serak dia. Fariza tau, tekak dia sakit,...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog Nadiasam Nadiasam via Ceritera Si Gadis Biru
3 months ago.

 

MASUK UBAT BONTOT KURANGKAN DEMAM PANAS

hai assalammualaikumMasuk Ubat Bontot - Masuk empat hari dia demam. Alahaii, balik kampung ingat bercuti, tapi kena jangkit demam pulak. Panas dia kejap ada kejap takda. Tu biasa, yang penting kena pantau panas dia. Semalam, tiba-tiba badan panas, dia merengek je. Bawakla pergi klinik.Cek punya cek, yup...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog Nadiasam Nadiasam via Ceritera Si Gadis Biru
3 months ago.

 

PHARMATON BERI GANJARAN ATAS KEJAYAAN ANDA!!

hai assalammualaikumAzam dan PencapaianSetiap tahun pasti akan ada keazaman yang ingin dicapai. Setiap individu memiliki azam yang berbeza, ada yang nak kurus, ada yang nak berjaya, ada yang berubah kepada yang lebih baik, namun kadangkala ia sukar untuk dicapai.Untuk memberi keyakinan kepada mereka,...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog Nadiasam Nadiasam via Ceritera Si Gadis Biru
3 months ago.

 

DAH BERJANGKIT DEKAT FARIZA DAH

hai assalammualaikumDemam Dah Berjangkit Dekat Fariza Dah - Cuti sekolah balik kampung sebab suami kene outstation. Tak sangka pulak anak buah tengah demam, atuk Fariza pun tak sihat. Yela cuaca pun sekejap sejuk, sekejap panas. Fariza pulak, dah jumpa cousin dia memang suka, main jela. Jadinya bakteria pun...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog Nadiasam Nadiasam via Ceritera Si Gadis Biru
3 months ago.

 

INDAHNYA DUNIA BERSAMA MEREKA

hai assalammualaikumIndahnya Dunia Bersama Mereka - Minggu ni nad balik kampung sebab mr mafia outstation tiga hari. Fariza pun dah rindu dengan sepupu dia. Bukan main suka bila dah sampai kampung. Yela dekat kl keseorangan..hehehe..asal bangun tido, terus paksa suruh keluar bilik. Tak sabar, nak...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog Nadiasam Nadiasam via Ceritera Si Gadis Biru
3 months ago.

 

HANYA SAPU SAHAJA!! PUMP IT BANTU MASALAH PENYUSUAN IBU MENYUSU DAN SUSU BERTAMBAH

hai assalammualaikumPump It Milkbooster Hanya Sapu Sahaja - Alhamdulillah, syukur sangat nad masih menyusukan Fariza yang sekarang berusia 1 tahun 5 bulan. Mungkin nad akan berterusan susukan dia sampaila Fariza bersedia nak minum susu tepung. Sangat indah pengalaman susukan anak ni. Bila dia susu kita,...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog Nadiasam Nadiasam via Ceritera Si Gadis Biru
3 months ago.

 

RAWATAN TERKINI BUANG LEMAK DAN PENGKONTURAN BADAN MENGGUNAKAN TEKNOLOGI CRYO LIPOLYSIS DARI...

hai assalammualaikumZaman canggih ni semua benda pun canggih. Sekarang nak buang lemak pun mudah, tanpa pembedahan yang menyakitkan.Kedatangan teknik pengkonturan badan terkini, dikenali sebagai generasi kedua Cryo-lipolysis oleh Zimmer Aesthetics dengan menggunakan teknologi Jerman-kejuruteraan,...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog Nadiasam Nadiasam via Ceritera Si Gadis Biru
3 months and a week ago.

 

EARTH HOUR WITH BLACKOUT BEACH BBQ DI SUNWAY LAGOON

hai assalammualaikumMasih teringat main air dekat Sunway Lagoon. Terbayang-bayang air dekat situ..hehee..haishh nad, mengalahkan budak kecik. Korang kalau tak tau nak buat apa cuti sekolah nanti, boleh pergi ke Sunway Lagoon. Memang sesuai untuk orang dewasa dan anak-anak enjoy. Jangan lupa pergi ke...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog Nadiasam Nadiasam via Ceritera Si Gadis Biru
3 months and a week ago.

 

AKTIVITI MENARIK CUTI SEKOLAH DI SUNWAY LAGOON SEMPENA NICKELODEON LOST LAGOON 1ST BIRTHDAY BASH

hai assalammualaikumSeawal 7 pagi nad dah bangun, semangat dan teruja nak ajak Fariza pergi ke Sunway Lagoon. Sunway Lagoon merupakan salah satu tempat wishlist percutian nad. Kalau bab tempat mandi manda, memang suka sangat, lagi dah ada anak ni, lagi seronok dapat bermain air dengan dia. Sunway Lagoon ni...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog Nadiasam Nadiasam via Ceritera Si Gadis Biru
3 months and a week ago.