User Profile: yeaslmn

Show pings in: English | Malay | All

 

yeaslmn

 

User's Pings

Sort By: Date | Popularity

Page 4 of 5

Kegunaan Ais Pada Wajah

Assalamualaikum semua.Kegunaan Ais Pada Wajah 1. Mengurangkan bengkak di mataBungkus seketul ais di dalam kain/tisu, kemudian sapu pada bawah mata perlahan-lahan. Buat selama 5 minit. 2. Mengurangkan kemerahan jerawat pada kulitBungkus seketul ais di dalam kain/tisu, kemudian tekan pada kawasan kemerahan...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog yeaslmn yeaslmn via YEASLMN
3 months and 3 weeks ago.

 

Tarikh Istiadat Konvokesyen UiTM Ke-90

Assalamualaikum semua. Beberapa bulan ni penat tunggu bila tarikh konvo nak keluar. Dahlah konvonya lambat, tarikh pun tak keluar2 pula. Akhirnya, dah keluar pun tarikh-tarikh konvo. Tarikh ni lambat keluar sebab adanya pertukaran Yang Di-Pertuan Agong. Yalah, Canselor UiTM dah bertukar kan. Hehe. Nak...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog yeaslmn yeaslmn via YEASLMN
3 months and 3 weeks ago.

 

Mama Gourmet Restaurant @ 9 Avenue, Nilai - Part 2

Assalamualaikum semua.Malam-malam macam ni tetiba rasa lapar. Kalau tidur lewat, inilah jadinya. Berjaga sampai tengah malam sampai perut pun dah berkeroncong minta diisi. Tak baik makan tengah-tengah malam ni. Kalau sebelum pukul 12 tadi oklah juga lagi. Boleh diterima jugalah. Walaupun sebenarnya dah kira...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog yeaslmn yeaslmn via YEASLMN
3 months and 3 weeks ago.

 

Manfaat Kunyit untuk Kecantikan

Assalamualaikum semua.Kunyit selain digunakan dalam masakan, ianya juga boleh dijadikan sebagai salah satu ramuan kecantikan. Ternyata banyak kebaikan kunyit ini untuk kulit wajah dan juga kegunaan lain. Masker kunyit sekarang ini selalu menjadi bualan gadis-gadis yang menginginkan kulit cantik. Tak...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog yeaslmn yeaslmn via YEASLMN
3 months and 4 weeks ago.

 

Cara Hilangkan Blackhead dan Whitehead

Assalamualaikum semua.Siapa ada masalah bintik hitam dan putih atau dikenali juga sebagai blackhead dan whitehead pada kulit muka? Selalunya benda asing ni tumbuh di bahagian muka terutamanya hidung atau di mana pori-pori tersumbat. Blackhead juga adalah sejenis jerawat yang selalunya tumbuh di bahagian...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog yeaslmn yeaslmn via YEASLMN
3 months and 4 weeks ago.

 

Kesan Cuaca Panas kepada Kesihatan dan Tips Kekal Sihat

Assalamualaikum semua.Sekarang ini, memang cuaca di luar sana panas terik. Dulu musim hujan, pagi petang siang malam asyik hujan saja. Sekarang ni jarang dah hujan. Dalam seminggu tu ada lah dalam sehari hujannya, yang lain semua cuaca panas terik. Bila cuaca panas terik macam ni memang kena jaga...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog yeaslmn yeaslmn via YEASLMN
4 months ago.

 

Ketahui Jenis-jenis Garam serta Manfaatnya

Assalamualaikum semua.Ketahui Jenis-jenis Garam serta Manfaatnya1. Garam Laut-Melindungi kulit-Meningkatkan kesihatan gigi-Meningkatkan kualiti tidur-Menyeimbangkan elektrolit dalam tubuh badan2. Garam Merah Hawaii-Membantu menguatkan paru-paru-Menguatkan sistem imunisasi tubuh badan-Membantu meningkatkan...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog yeaslmn yeaslmn via YEASLMN
4 months ago.

 

Tempat Biasa Ditumbuhi Jerawat dan Puncanya

Assalamualaikum semua.Jerawat oh jerawat! Tidak asing lagi dengan seorang perempuan. Bila ada tumbuh jerawat, mesti tak senang duduk, geram, nak marah, menjerit, apa lagi? Kena pula kadang-kadang tumbuhnya jerawat ni time esoknya atau minggu tu ada majlis keramaian. Aduhai! Puas fikir cara nak selesaikan...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog yeaslmn yeaslmn via YEASLMN
4 months ago.

 

Petua Kulit Licin Tanpa Bahan Kimia

Assalamualaikum semua.Tak semua orang suka pakai pencuci muka. Tak semua jenis kulit sesuai dengan sesetengah pencuci muka tu. Kadang-kadang ada yang sesuai guna pencuci muka organik sahaja dan kulitnya tak sesuai guna pencuci muka yang ada bahan-bahan kimia seperti alkohol dan sebagainya. Jadi kena...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog yeaslmn yeaslmn via YEASLMN
4 months ago.

 

Google AdSense dah Diapprove

Assalamualaikum semua.Petang semalam tiba-tiba ada terima berita gembira dari Google AdSense. Terkejut baca notification e-mail di handphone dari akaun Gmail. Baca berkali-kali, rasa macam "eh biar betul ni? seriouslah!" Lebih kurang macam tu lah. Kata orang, macam terkejut beruk. Haha. Ok dalam 2,3 minggu...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog yeaslmn yeaslmn via YEASLMN
4 months ago.

 

Doodle Planner 2019 Giveaway

Assalamualaikum semua.Jom join!(Click banner to join)Tarikh tutup penyertaan:28 Februari 2019Tag:Jannah Ramli

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog yeaslmn yeaslmn via YEASLMN
4 months ago.

 

Kulit Cantik Semulajadi dengan Tomato

Assalamualaikum semua.Ramai yang suka makan tomato secara mentah kerana baik untuk kesihatan dan mencantikkan kulit. Kalau nak tahu, tomato kaya dengan vitamin A, B1 dan C. Tomato juga adalah antioksidan semulajadi yang baik kerana mengandungi likopen. Tomato bagus untuk melawan kesan kerosakan sel kulit...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog yeaslmn yeaslmn via YEASLMN
4 months ago.

 

Giveaway Cash Blogger Malaysia

Assalamualaikum semua.Hello Blogger Malaysia!Elih dengan kerjasama blogger Cik Akak nak berkongsi sedikit rezeki dalam Giveaway Cash Blogger Malaysia bermula pada 13 Febuari 2019 (Rabu) sehingga berakhir pada 27 Febuari 2019 (Rabu) jam11:59 malam.Giveaway ini akan berlangsung selama 2 minggu sahaja,...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog yeaslmn yeaslmn via YEASLMN
4 months ago.

 

Manfaat Buah Betik Untuk Kecantikan

Assalamualaikum semua.Sebenarnya banyak benda semula jadi yang kita boleh ambil manfaatnya untuk kecantikan dan kesihatan tubuh badan. Kalau kita jenis ambil tahu, lepas ni, tak perlu lagi nak makan supplement-supplement yang kadang-kadang tu hanya memudaratkan diri kita. Untunglah siapa yang suka makan...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog yeaslmn yeaslmn via YEASLMN
4 months ago.

 

Masker Kopi + Santan Untuk Masalah Jerawat Kulit Glowing

Assalamualaikum semua.Kopi adalah salah satu sumber anti-oksidan terkaya yang penting untuk kulit kerana kopi melindungi kulit daripada radikal bebas yang boleh merosakkan kulit kita. Kopi juga boleh menegangkan kulit dan memperbaiki tekstur kulit kita. Bila berfungsi menegangkan dah tentu kulit akan jadi...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog yeaslmn yeaslmn via YEASLMN
4 months ago.

 

Giveaway PantangPlus.com Di Mialiana.com

PantangPlus.com – Pakej berpantang selepas bersalinBaca kisah benar ini dulu, dari pengasas PantangPlus, Puan Zamzana Mohd Arifin:“Semasa berpantang anak pertama, ada seorang makcik tukang urut selepas bersalin ini, mengurut belakang saya dengan kaki dia. Tiba-tiba, dia tergelincir sebab berminyak.

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog yeaslmn yeaslmn via YEASLMN
4 months ago.

 

Emosi Diri dan Tindakan Luar Kawalan

Assalamualaikum semua.Setiap apa yang kita lakukan dalam kehidupan seharian haruslah dalam keadaan berhemah. Namun tak dinafikan kita ini hanya manusia biasa, kadang-kadang kita suka dan sering bertindak mengikut emosi. Emosi selalunya menyebabkan kita bertindak di luar kawalan, di luar jangkaan, seterusnya...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog yeaslmn yeaslmn via YEASLMN
4 months ago.

 

Sinaran UV Alat Elektronik Mempercepat Penuaan Kulit Wajah

Assalamualaikum semua.Bangun pagi dari tidur, celik-celik saja mata terus capai handphone. Nak tidur malam, sebelum tidur mesti godek handphone dulu. Akulah tu. Eh, korang pun sama? Yalah, handphone ni dah macam kewajipan dah. Tak pernah nak lekang dari tangan kan? Kadang-kadang tu tak ada apa sangat pun...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog yeaslmn yeaslmn via YEASLMN
4 months and 2 weeks ago.

 

Akaun Google+ Dihapuskan Bermula 2 April 2019

Assalamualaikum semua.Tadi buka profile Google+, lepas tu ada keluar alert dekat atas sekali yang menyatakan akaun Google+ akan dihapuskan buat selama-lamanya bermula pada 2 April 2019. Sebab dihapuskan antaranya adalah kurang penggunaan daripada orang ramai untuk itu Google+ ambil keputusan untuk hapuskan...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog yeaslmn yeaslmn via YEASLMN
4 months and 2 weeks ago.

 

Belajar Dari Jam Dinding

Assalamualaikum semua.Belajar Dari Jam DindingDilihat orang atau tidak, ia tetap berdenting.Dihargai orang atau tidak, ia tetap berputar.Walau tak seorang pun mengucapkan terima kasih.Ia tetap bekerja setiap jam, setiap minit bahkan setiap detik.Teruslah berbuat baik kepada sesama,meskipun perbuatan baik...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog yeaslmn yeaslmn via YEASLMN
4 months and 2 weeks ago.