User Profile: yeaslmn

Show pings in: English | Malay | All

 

yeaslmn

 

User's Pings

Sort By: Date | Popularity

Page 2 of 3

Manfaat Kunyit untuk Kecantikan

Assalamualaikum semua.Kunyit selain digunakan dalam masakan, ianya juga boleh dijadikan sebagai salah satu ramuan kecantikan. Ternyata banyak kebaikan kunyit ini untuk kulit wajah dan juga kegunaan lain. Masker kunyit sekarang ini selalu menjadi bualan gadis-gadis yang menginginkan kulit cantik. Tak...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog yeaslmn yeaslmn via YEASLMN
1 month ago.

 

Cara Hilangkan Blackhead dan Whitehead

Assalamualaikum semua.Siapa ada masalah bintik hitam dan putih atau dikenali juga sebagai blackhead dan whitehead pada kulit muka? Selalunya benda asing ni tumbuh di bahagian muka terutamanya hidung atau di mana pori-pori tersumbat. Blackhead juga adalah sejenis jerawat yang selalunya tumbuh di bahagian...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog yeaslmn yeaslmn via YEASLMN
1 month ago.

 

Kesan Cuaca Panas kepada Kesihatan dan Tips Kekal Sihat

Assalamualaikum semua.Sekarang ini, memang cuaca di luar sana panas terik. Dulu musim hujan, pagi petang siang malam asyik hujan saja. Sekarang ni jarang dah hujan. Dalam seminggu tu ada lah dalam sehari hujannya, yang lain semua cuaca panas terik. Bila cuaca panas terik macam ni memang kena jaga...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog yeaslmn yeaslmn via YEASLMN
1 month ago.

 

Ketahui Jenis-jenis Garam serta Manfaatnya

Assalamualaikum semua.Ketahui Jenis-jenis Garam serta Manfaatnya1. Garam Laut-Melindungi kulit-Meningkatkan kesihatan gigi-Meningkatkan kualiti tidur-Menyeimbangkan elektrolit dalam tubuh badan2. Garam Merah Hawaii-Membantu menguatkan paru-paru-Menguatkan sistem imunisasi tubuh badan-Membantu meningkatkan...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog yeaslmn yeaslmn via YEASLMN
1 month ago.

 

Tempat Biasa Ditumbuhi Jerawat dan Puncanya

Assalamualaikum semua.Jerawat oh jerawat! Tidak asing lagi dengan seorang perempuan. Bila ada tumbuh jerawat, mesti tak senang duduk, geram, nak marah, menjerit, apa lagi? Kena pula kadang-kadang tumbuhnya jerawat ni time esoknya atau minggu tu ada majlis keramaian. Aduhai! Puas fikir cara nak selesaikan...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog yeaslmn yeaslmn via YEASLMN
1 month ago.

 

Petua Kulit Licin Tanpa Bahan Kimia

Assalamualaikum semua.Tak semua orang suka pakai pencuci muka. Tak semua jenis kulit sesuai dengan sesetengah pencuci muka tu. Kadang-kadang ada yang sesuai guna pencuci muka organik sahaja dan kulitnya tak sesuai guna pencuci muka yang ada bahan-bahan kimia seperti alkohol dan sebagainya. Jadi kena...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog yeaslmn yeaslmn via YEASLMN
1 month and a week ago.

 

Google AdSense dah Diapprove

Assalamualaikum semua.Petang semalam tiba-tiba ada terima berita gembira dari Google AdSense. Terkejut baca notification e-mail di handphone dari akaun Gmail. Baca berkali-kali, rasa macam "eh biar betul ni? seriouslah!" Lebih kurang macam tu lah. Kata orang, macam terkejut beruk. Haha. Ok dalam 2,3 minggu...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog yeaslmn yeaslmn via YEASLMN
1 month and a week ago.

 

Doodle Planner 2019 Giveaway

Assalamualaikum semua.Jom join!(Click banner to join)Tarikh tutup penyertaan:28 Februari 2019Tag:Jannah Ramli

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog yeaslmn yeaslmn via YEASLMN
1 month and a week ago.

 

Kulit Cantik Semulajadi dengan Tomato

Assalamualaikum semua.Ramai yang suka makan tomato secara mentah kerana baik untuk kesihatan dan mencantikkan kulit. Kalau nak tahu, tomato kaya dengan vitamin A, B1 dan C. Tomato juga adalah antioksidan semulajadi yang baik kerana mengandungi likopen. Tomato bagus untuk melawan kesan kerosakan sel kulit...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog yeaslmn yeaslmn via YEASLMN
1 month and a week ago.

 

Giveaway Cash Blogger Malaysia

Assalamualaikum semua.Hello Blogger Malaysia!Elih dengan kerjasama blogger Cik Akak nak berkongsi sedikit rezeki dalam Giveaway Cash Blogger Malaysia bermula pada 13 Febuari 2019 (Rabu) sehingga berakhir pada 27 Febuari 2019 (Rabu) jam11:59 malam.Giveaway ini akan berlangsung selama 2 minggu sahaja,...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog yeaslmn yeaslmn via YEASLMN
1 month and a week ago.

 

Manfaat Buah Betik Untuk Kecantikan

Assalamualaikum semua.Sebenarnya banyak benda semula jadi yang kita boleh ambil manfaatnya untuk kecantikan dan kesihatan tubuh badan. Kalau kita jenis ambil tahu, lepas ni, tak perlu lagi nak makan supplement-supplement yang kadang-kadang tu hanya memudaratkan diri kita. Untunglah siapa yang suka makan...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog yeaslmn yeaslmn via YEASLMN
1 month and a week ago.

 

Masker Kopi + Santan Untuk Masalah Jerawat Kulit Glowing

Assalamualaikum semua.Kopi adalah salah satu sumber anti-oksidan terkaya yang penting untuk kulit kerana kopi melindungi kulit daripada radikal bebas yang boleh merosakkan kulit kita. Kopi juga boleh menegangkan kulit dan memperbaiki tekstur kulit kita. Bila berfungsi menegangkan dah tentu kulit akan jadi...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog yeaslmn yeaslmn via YEASLMN
1 month and a week ago.

 

Giveaway PantangPlus.com Di Mialiana.com

PantangPlus.com – Pakej berpantang selepas bersalinBaca kisah benar ini dulu, dari pengasas PantangPlus, Puan Zamzana Mohd Arifin:“Semasa berpantang anak pertama, ada seorang makcik tukang urut selepas bersalin ini, mengurut belakang saya dengan kaki dia. Tiba-tiba, dia tergelincir sebab berminyak.

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog yeaslmn yeaslmn via YEASLMN
1 month and a week ago.

 

Emosi Diri dan Tindakan Luar Kawalan

Assalamualaikum semua.Setiap apa yang kita lakukan dalam kehidupan seharian haruslah dalam keadaan berhemah. Namun tak dinafikan kita ini hanya manusia biasa, kadang-kadang kita suka dan sering bertindak mengikut emosi. Emosi selalunya menyebabkan kita bertindak di luar kawalan, di luar jangkaan, seterusnya...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog yeaslmn yeaslmn via YEASLMN
1 month and a week ago.

 

Sinaran UV Alat Elektronik Mempercepat Penuaan Kulit Wajah

Assalamualaikum semua.Bangun pagi dari tidur, celik-celik saja mata terus capai handphone. Nak tidur malam, sebelum tidur mesti godek handphone dulu. Akulah tu. Eh, korang pun sama? Yalah, handphone ni dah macam kewajipan dah. Tak pernah nak lekang dari tangan kan? Kadang-kadang tu tak ada apa sangat pun...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog yeaslmn yeaslmn via YEASLMN
1 month and 2 weeks ago.

 

Akaun Google+ Dihapuskan Bermula 2 April 2019

Assalamualaikum semua.Tadi buka profile Google+, lepas tu ada keluar alert dekat atas sekali yang menyatakan akaun Google+ akan dihapuskan buat selama-lamanya bermula pada 2 April 2019. Sebab dihapuskan antaranya adalah kurang penggunaan daripada orang ramai untuk itu Google+ ambil keputusan untuk hapuskan...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog yeaslmn yeaslmn via YEASLMN
1 month and 3 weeks ago.

 

Belajar Dari Jam Dinding

Assalamualaikum semua.Belajar Dari Jam DindingDilihat orang atau tidak, ia tetap berdenting.Dihargai orang atau tidak, ia tetap berputar.Walau tak seorang pun mengucapkan terima kasih.Ia tetap bekerja setiap jam, setiap minit bahkan setiap detik.Teruslah berbuat baik kepada sesama,meskipun perbuatan baik...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog yeaslmn yeaslmn via YEASLMN
1 month and 3 weeks ago.

 

7 Kelebihan dan Khasiat Makan Buah Durian

Assalamualaikum semua.Siapa tak kenal dengan raja buah? Pastinya semua orang kenal dan tahu raja buah ini. Buah durian ialah raja segala buah. Berduri-duri tajam lagi memang sesuailah sangat jadi raja buah. Cakap pasal buah durian, siapa saja yang tak suka? Boleh dikatakan semua orang suka buah durian ni...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog yeaslmn yeaslmn via YEASLMN
1 month and 3 weeks ago.

 

Kanak-kanak Belajar Dari Apa Yang Mereka Alami

Assalamualaikum semua.Kanak-kanak Belajar Dari Apa Yang Mereka AlamiJika seorang kanak-kanak itu hidup dalam kritikan,mereka akan belajar mengutuk.Jika seorang kanak-kanak itu hidup dalam permusuhan,mereka akan belajar bergaduh.Jika seorang kanak-kanak itu hidup dalam keaiban,mereka akan sentiasa berasa...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog yeaslmn yeaslmn via YEASLMN
1 month and 3 weeks ago.

 

6 Sebab Berat Badan Susah Nak Turun

Assalamualaikum semua.6 Sebab Berat Badan Susah Nak TurunTerlalu pasif walaupun bersenamTidak cukup lemak baik (omega 3)Tidak pandai kawal stressKurang dan lebih karbo setiap hariTidak dapat rehat atau tidur yang berkualitiDiet yang tiada defisit kalori Terlalu pasif walaupun bersenam: Walaupun kita ada...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog yeaslmn yeaslmn via YEASLMN
1 month and 3 weeks ago.