User Profile: Nadiasam

Show pings in: English | Malay | All

 

Nadiasam

 

User's Pings

Sort By: Date | Popularity

Page 2 of 37

BERJANGKIT-JANGKIT DAH

hai assalammualaikumBerjangkit Selsema Dan Batuk - Dekat kampung kalau seorang dah sakit, akan jangkit dekat orang lain. Macam anak buah, dia muntah, lepas dia elok, kena dekat Fariza pulak. Fariza bukan setakat muntah tapi cirit birit pulak. Lepas tu nad pula kena cirit birit. Lemau terus badan bila cirit...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog Nadiasam Nadiasam via Ceritera Si Gadis Biru
2 weeks ago.

 

CARA AKU URUSKAN KERJA RUMAH DAN ANAK

hai assalammualaikumRutin Kerja Rumah Lebih Fleksibel Walaupun Anak Dua - Hah, dah tiga hari dekat kl ni, dah kembali kepada rutin sebagai seorang isteri dan mak ni oii. Dah tiga hari juga dah buat macam-macam ni. Sebelum balik, risau juga, macam mana la situasi kita ni nanti bila balik, mampu ke uruskan...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog Nadiasam Nadiasam via Ceritera Si Gadis Biru
2 weeks and a day ago.

 

CUKUP 2 BULAN DI KAMPUNG, JOM BALIK KL

hai assalammualaikumCukup 2 Bulan Pantang - Alhamdulillah, cukup dua bulan pantang dekat kampung. Sekejap sungguh ye..hahaha. Dan kelmarin, nad pun dah balik kl semula. Kalau macam sebelum ni pantang, fariza 3 bulan baru balik kl, ni adiknya 2 bulan balik dah..hehehe. Tak boleh lama-lama, macam-macam...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog Nadiasam Nadiasam via Ceritera Si Gadis Biru
2 weeks and a day ago.

 

MISZROCKERS BLOGSPOT BETUKAR DOT COM

hai assalammualaikumBertukar Domain Blogspot ke Dot ComMiszrockers Blogspot Bertukar Dot Com - Orang lain berkobar-kobar nak ada domain sendiri. Orang lain lama dah ada domain blog sendiri, nad baru terkial-kial nak buat. Dah lama sebenarnya nak ada domain sendiri, tapi ada banyak penghalang. Dan hari Sabtu...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog Nadiasam Nadiasam via Ceritera Si Gadis Biru
2 weeks and 2 days ago.

 

BADAN DISERANG GEGATA

hai assalammualaikumBadan Diserang Gegata - Malam semalam nad dah start gatal. Habis semua badan nad garu. Memang dah keluar benjol-benjol kat badan. Nad ingat sebab kusyen atau tilam ada binatang. Cakap dengan mak la " diah gatal badan macam kak ita ni mak"..( sambil tunjuk dekat mak. Sebelum ni kakak pun...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog Nadiasam Nadiasam via Ceritera Si Gadis Biru
3 weeks and 6 days ago.

 

SELESAI SUNATKAN FARHANAH

hai assalammualaikumSelesai Sunatkan Farhanah - Kelmarin, Farhanah dah disunatkan. Nad memang akan sunatkan waktu diaorang masa kecik lagi, senang takdela meronta ke ape. Sunat orang perempuan ni sakit sekejap je.Nad akan uruskan semua sebelum balik kl, senang dah nanti.Kalau dekat Meru Klang ni, nad pergi...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog Nadiasam Nadiasam via Ceritera Si Gadis Biru
3 weeks and 6 days ago.

 

SAYUR SAMBAL GORENG JAWA VERSI KICAP

hai assalammualaikumSayur Sambal Goreng Jawa Versi Kicap - Selama pantang ni, kicap dah memang dah jadi rutin makanan nad dah..hahhaa. Boleh dikatakan hari-hari kicap. Nasib muka tak macam kicap. Kali ni, nad yang masak, dah lebih 44 hari, kita masakla ye, tapi mak yang ajar. Makanan kali ni sayur sambal...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog Nadiasam Nadiasam via Ceritera Si Gadis Biru
4 weeks ago.

 

LAGU SITI NURHALIZA COMEL PIPI MERAH TING TING TING TANG TING BERHANTU

hai assalammualaikumLagu Comel Pipi Merah - Alhamdullah, hari Isnin haritu Siti Nurhaliza telah selamat melahirkan bayi perempuan dengan berat 3.55kg. Semua orang memang tak sabar menanti kelahiran anak Siti Nurhaliza. Yela dah bertahun tokti tunggu untuk mendapatkan cahaya mata, kini anaknya dah pun ada...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog Nadiasam Nadiasam via Ceritera Si Gadis Biru
4 weeks and a day ago.

 

SHOPPING BARANG ANAK, BUAT MAK RASA GERAM

hai assalammualaikumShopping Online Barang Anak - Bila shopping barang anak, katanya nak beli satu dua je, sekali tengok tu cantik, ni cantik, tu comel, mainan ni ok, rasa semua nak beli. Kenapa erk, kenapa erk kita pantang nampak pakaian, barang mainan budak ni??..haahahahaha. Sebab dah set kepala, eh...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog Nadiasam Nadiasam via Ceritera Si Gadis Biru
4 weeks and 2 days ago.

 

RESEPI IKAN SIAKAP MASAK TOMATO

hai assalammualaikumResepi Ikan Siakap Masak Tomato - Yeahh Ikan siakap lagi menu kita hari minggu haritu. Biasalah, semua adik beradik ada dekat rumah mak, jadinya kita masak sedap-sedap. Haritu ikan siakap masak kicap, ni pulak, ikan siakap masak tomato. Selalunya, mak buat ikan bawal masak tomato, tapi...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog Nadiasam Nadiasam via Ceritera Si Gadis Biru
1 month ago.

 

PANTANG 44 HARI SELESAI

hai assalammualaikumPantang 44 Hari Selesai - Macam ni la orang berpantang, mesti tak sabar kira hari, waktu nak habis berpantang..hahaha. Mula-mula 30 hari, lepas tu 44 hari, ada tu sampai 100 hari. Nak elok ye 100 hari la..tapi selalu yang lepas 30 hari cuma pantang makan je.Nad ni pantang makan je...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog Nadiasam Nadiasam via Ceritera Si Gadis Biru
1 month ago.

 

SERONOK SANGAT SAMPAI TAK TERKAWAL DEKAT KAMPUNG

hai assalammualaikumSeronok Sangat Balik Kampung - Dah hampir 2 bulan nad duduk kampung sebab berpantang dekat sini. Fariza, dekat kampung memang dia bebas sangat. Macam-macam dia dapat buat dekat kampung. Memang dia takkan bosan, melainakn gaduh dengan sepupu dia yang sama baya dia atau dia dah penat nak...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog Nadiasam Nadiasam via Ceritera Si Gadis Biru
1 month ago.

 

RESEPI IKAN SIAKAP KICAP UNTUK ORANG BERPANTANG

hai assalammualaikumResepi Ikan Siaka Kicap - Masa berpantang ni pun nak makan sedap-sedap. Makan benda sama je pun bosan juga. Lagi satu,masa berpantang tak boleh makan sembarangan, kang beri kesan dekat badan sendiri atau dekat anak. Jadi fikir dulu masa nak masak. Kalau dekat kampung, senangla, mak...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog Nadiasam Nadiasam via Ceritera Si Gadis Biru
1 month ago.

 

BILA ATUK NENEK SAYANGKAN CUCU

hai assalammualaikumBila Atuk Nenek, Sayangkan Cucu - Amboii,bila mommy tak bagi buat sesuatu,mommy marah Fariza, mesti ada yang backup dia. Mesti ada yang salahkan mommy balik sebab tak bagi Fariza buat atau makan sesuatu. Siapa lagi, kalau bukan atuk dengan neneknya. Macam tu la kan, cucu mesti disayang...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog Nadiasam Nadiasam via Ceritera Si Gadis Biru
1 month ago.

 

DAPATKAN HADIAH TIN VINTAGE SEMPENA ULANGTAHUN JOHNSON'S 125 TAHUN

hai assalammualaikumHappy 125 Anniversary Johnson'sSelamat Ulangtahun Johnson's Yang ke 125 - wah tak sangka Johnson's dah menjangkau ke 125 tahun. Produk Johnsons memang dah dikenali ramai. Produk yang sangat bagus dan mempunyai pelbagai jenis yang telah dikeluarkan. Ada barang mandian, bedak, losyen dan...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog Nadiasam Nadiasam via Ceritera Si Gadis Biru
1 month ago.

 

BARU DAPAT BRIM 2018 KEMASUKAN FASA PERTAMA

hai assalammualaikumBrim 2018 Kemasukan Fasa Pertama - Dari bulan lepas, cek bank, duit BRIM dah masuk belum. Tapi sebelum tu, nad cek dulu semakan status, sama ada nad lulus atau tidak dapat BRIM 2018 dekathttps://ebr1m.hasil.gov.my .Ahamdullillah nad lulus. Sejak tau lulus, dikatakn dapat BRIM pada...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog Nadiasam Nadiasam via Ceritera Si Gadis Biru
1 month ago.

 

OHAYA SHINJUKU'S DESSERT SECRET RECIPE SEDAP BETUL

hai assalammualaikumOhaya Shinjuku's Secret RecipeSedap betul Dessert Ohaya Shinjuku's - Nad makan ni masa mengandung haritu. Harini baru dapat tulis pasal dessert Secret Recipe ni. Dah mula teringin nak makan balik ni..hehhe. Haritu pergi Tesco, singgah Secret Recipe. Tengok menu dessert, nampak Ohaya...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog Nadiasam Nadiasam via Ceritera Si Gadis Biru
1 month and a week ago.

 

BIO-GOLD 24K RADIANCE CLEANSER DAN BIO-GOLD WATER

hai assalammualaikumBio-Gold 24k Radiance Cleanser Dan Bio-Gold WaterBio Gold 24k Menghilangkan Kedutan,Meremajakn Kulit - Haritu nad ada terima kejutan daripada Bio Essence iaitu Bio-Gold Radiance Cleanser dan Bio-Gold Water. Tak sangka, nad dapat cuba produk yang memang dikenali dan popular ni yang boleh...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog Nadiasam Nadiasam via Ceritera Si Gadis Biru
1 month and a week ago.

 

SAYANG, TAPI TAK TAU MACAM MANA CARANYA

hai assalammualaikumSayang, Tapi Tak Tau Macam Mana Caranya - Sejak akhir-akhir ni, nampak dia mula sayang adiknya. Bila adik nangis, dia datang suruh diam. Kadang cium adiknya. Tapi cara dia tu macam ganas sangat,..hahaha. Mungkin Fariza dah tau, dia dah jadi seorang kakak, dan dia dah ada adik. Sebab...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog Nadiasam Nadiasam via Ceritera Si Gadis Biru
1 month and a week ago.

 

MOMMY NAK ELUK, ELUK ( PELUK )

hai assalammualaikumMommy Nak Peluk - " Mommy, nak eluk, nak eluk "..itu la ayat setiap malam setiap kali nak tidur sambil ambil tangan kanan nad mintak dibelai, dipopok. Nad yang tengah susukan Farhanah, nak taknak, kena buat apa dia nak supaya dia rasa tak tersisih, atau dia fikir mommy dah tak sayang...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog Nadiasam Nadiasam via Ceritera Si Gadis Biru
1 month and a week ago.