Tag: 'PRU14'

Show pings in: English | Malay | All

 

 

Pings Tagged 'PRU14'

Sort By: Date | Popularity

Page 1 of 1

Servis Sudah Bertukar Tangan!

Saya suka memerhati status serta komen-komen yang ada di media sosial terutamanya di Facebook. Dari situlah saya faham tentang orientasi politik rakan-rakan serta ahli keluarga yang lain. Saya faham benar, kita ini kadang-kadang agak sukar untuk mengawal emosi tentang sesuatu isu lebih-lebih lagi...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog mdanif mdanif via BEAM
2 months and a week ago.

 

Senarai Kabinet Malaysia 2018 angkat sumpah jawatan dan setia serta sumpah simpan rahsia pada 21...

Adat bertanding, adamenang dan ada yang kalah. Yang menang bukan akan sentiasa memang, yang kalah bukan bererti mengalah. PRU14 kali ini yang dijalankan pada 9 Mei 2018 menyaksikan satu gelombang besar yang berjaya menumbangkan gergasi besar Barisan Nasional (BN) melalui kesepakatan parti pembangkang...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog sedapmakan sedapmakan via MaKaN JiKa SeDaP
2 months and 3 weeks ago.

 

Rakyat Memilih..

Rakyat telah membuat pilihan dan pilihan itu adalah sangat jelas. Syabas kepada seluruh warganegara yang telah mengambil bahagian didalam proses memilih dan menyuburkan sistem demokrasi di negara ini. Malaysia Mengundi Diharap dengan bermulanya era baharu ini, akan menjadi pemangkin kepada ...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog mdanif mdanif via BEAM
3 months ago.

 

NAK TENGOK PERANGAI SEBENAR SESEORANG TUNGGU PRU

NAK TENGOK PERANGAI SEBENAR SESEORANG TUNGGU PRU. Tu dia.. lama tak mengulas isu isu semasa ni kan? Bz mengalahkan orang yang tercalon sebagai wakil rakyat untuk PRU14 pulak. PRU 1 hari je.. Kes den ni dah makan tahun pun tak settle lagi. Mana nak fikir nak cari sumber kewangan.. Ingat senang ke orang susah...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog lekatlekitgurl lekatlekitgurl via LEKAT LEKIT STORY
3 months ago.

 

DETIK BERSEJARAH 10 MEI 2018 MALAYSIA BARU DENGAN KERAJAA BARU

hai assalammualaikum10 Mei 2018 Malaysia Dengan Kerajaan Baru - 9 Mei 2018, jam 9 malam, start tengok tv, nak tengok pasal pilihanraya ni. Pada masa sama tak sabar nak tau keputusan setiap negeri, siapa yang menang DUN dan siapa yang menang Parlimen. Paling utama sebenarnya, nak tau siapa yang bakal...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog Nadiasam Nadiasam via Ceritera Si Gadis Biru
3 months ago.

 

Keputusan Pilihanraya Umum 14 Melaka

Sedikit lewat tetapi Melakacool tetap cuba untuk menyenaraikan keputusan bagi Piliharaya Umum ke 14 di Melaka. Pasti ramai yang masih terperanjat dengan keputusan PRU 14 di Melaka ni. Tapi inilah keputusannya. :- RINGKASAN KEPUTUSAN KEMENANGAN PARLIMEN MELAKA BN  : 13 PKR : 15 PAS :0 BEBAS :0 PARLIMEN...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog melakacool melakacool via Melaka Cool
3 months ago.

 

TUN MAHATHIR KEMBALI MENJADI PERDANA MENTERI BUAT KALI KEDUA PADA USIA 93 TAHUN

TUN MAHATHIR KEMBALI MENJADI PERDANA MENTERI BUAT KALI KEDUA PADA USIA 93 TAHUN. Wah semalam meriah kan dengan update jari kena celup dakwat kekal tu. Almaklum la semalam kan Piliharaya kali ke 14 telah berlangsung. Nampak pilihanraya kali ke 14 ni sambutan hangat dari golongan muda bertambah. Mungkin...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog lekatlekitgurl lekatlekitgurl via LEKAT LEKIT STORY
3 months ago.

 

ESOK ADALAH HARINYA, PRU14, UNDILAH DENGAN BIJAK

hai assalammualaikumPilihanraya Umum 14PRU 14 : Undilah Dengan Bijak - Wah ramai dah balik ke kampung halaman. Dah macam balik raya. Bersemangat diaorang nak mengundi. Yela 5 tahun sekali je dapat undi, jadi mestilah rakyat nak ambil peluang ni untuk mengundi. Kempen sana sini dah semakin galak nampaknya.

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog Nadiasam Nadiasam via Ceritera Si Gadis Biru
3 months and a week ago.

 

RASUAH POLITIK

blogtunm.blogspot.com Tun M1. Dengan pilihanraya semakin dekat rasuah politik oleh Barisan Nasional (BN) (Najib) pun meningkat dengan pantasnya.2. Duit dan barangan (alat dapur) diberi oleh pemimpin UMNO kepada siapa sahaja yang menghadiri rapat umum dan ceramah mereka. Kadang-kadang hanya sedikit...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog han7101 han7101 via Tun Mahathir Mohamad
3 months and 2 weeks ago.

 

Senarai Calon Pilihanraya Negeri Melaka PRU 14

Lagi beberapa hari sahaja lagi pilihanraya umum akan berlangsung. Di Melaka tidak terkecuali dan telah mula perang poster dimana-mana. Pasti anda juga salah seorang pengundi di negeri Melaka kan? Untuk entri kali ini, MelakaCool akan berkongsi maklumat mengenai calon dan sedikit pendapat mengenai beberapa...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog melakacool melakacool via Melaka Cool
3 months and 2 weeks ago.

 

Daftar Sebagai Pengundi

Dah daftar ke belum sebagai pengundi? Ramai dah kot berkongsi di sosial media dan tahukan daftar pemilih sebelum 30 September 2016 akan digunapakai untuk PRU 14 tu adalah tidak benar. Jabatan Penerangan Malaysia melalui SPR telah mengeluarkan kenyataan tiada had masa daftar mengundi. Jadi, kepada anda yang...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog bdkskema bdkskema via SyahrilHafiz.com
10 months and 3 weeks ago.

 

Tidak Mustahil BN Tumbang Pada PRU14

Tidak Mustahil BN Tumbang Pada PRU14ia sudah dibuktikan dari pilihan raya yang berlaku di Myanmar apabila pembangkang berjaya mengulingkan kerajaan pemerintah disana.SHAH ALAM: PKR percaya pembangkang mampu merampas kuasa daripada kerajaan Barisan Nasional (BN) kerana perkara itu bukan sesuatu yang...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog kuchingmedia kuchingmedia via Kuching Media
30th November 2015 12:58am