User Profile: rodongkoibelaka

Show pings in: English | Malay | All

 

rodongkoibelaka

Your avatar

Real Name: Azim

Member Since: 13th May 2019



Blogs:

 

User's Pings

Sort By: Date | Popularity

Page 1 of 2

Kronologi gangguan makhluk halus di Klinik Desa Hulu Selangor

Memang seram baca kisah ini. Siap ada surat rasmi tentang penutupan, bukan alang-alang lagi gangguannya. Khabarnya siang hari juga diganggu.Berikut kronologi kejadian.. (KLIK GAMBAR UNTUK BESARKAN)Seram juga ni dia main muncul sebagai perempuan tua lembaga hitam. Siap main usap-usap kepala orang.

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog rodongkoibelaka rodongkoibelaka via Moh santai di RodongKoiBelaka
1 month ago.

 

Bagaimana jangkitan kuman pada paru-paru berlaku?

Hari ini Malaysia dikejutkan dengan berita kematian chef selebriti terkenal Adamdidam, kesihatan beliau khabarnya memang kurang okay sejak Februari lalu.Kredit gambar mystarBeliau meninggal kerana jangkitan paru-paru. Apakah faktor dan punca paru-paru boleh dijangkiti? Kredit kepada...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog rodongkoibelaka rodongkoibelaka via Moh santai di RodongKoiBelaka
1 month ago.

 

Cara buat aiskrim cheese indulgence

Aiskrim cheese indulgence sedap!Ada yang pernah makan aiskrim ini? Mudah saja untuk membuatnya rupanya.Bahannya juga mudah didapati. Jom kita cuba mana tahu boleh berniaga pula.Cair dimulut, sejuk je masuk tekak!Bahan-bahan :1 cwn susu pekat manis1 cwn whipping cream2 cwn non dairy whipping...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog rodongkoibelaka rodongkoibelaka via Moh santai di RodongKoiBelaka
1 month ago.

 

Resepi kuih apam puri / apam kaya

Bentuk macam karipap tapi bukan karipap, inti pun lain betul. Biasa makan je tapi taktau nama apa. 😅 sedap ! Inti dia cair dalam mulut perghh.Dinamakan sebagai kuih apam puri atau apam kaya. Susah juga nak jumpa nama sebenar kuih ni.Resepi diambil dari komen fb.BAHAN INTI:2 biji telur2 cawan...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog rodongkoibelaka rodongkoibelaka via Moh santai di RodongKoiBelaka
1 month ago.

 

Kadar bonus raya penjawat awam 1993-2019

Sejarah Bonus Penjawat Awam Malaysia #Bajet20191993 Bonus satu bulan gaji kakitangan kerajaan (minima RM400)1994 Bonus satu bulan gaji (minima RM600)1995 Bonus satu bulan gaji (minima RM600)1996 Bonus satu bulan gaji (minima RM700)1997 Bonus satu bulan gaji (minima RM700)1998 Bantuan Khas Kewangan RM4001999...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog rodongkoibelaka rodongkoibelaka via Moh santai di RodongKoiBelaka
1 month ago.

 

Senarai kuih raya tradisional yang semakin dilupakan

Kunjungan keluarga, sanak-saudara, sahabat handai pasti yang dinantikan semasa hari perayaan. Jadi apa yang paling mustahak ialah menyediakan hidangan dan kuih-muih yang menyelerakan untuk mengisi perut mereka.Namun apa yang menjadi tidak seronok apabila ada pula kuih yang langsung tidak berusik,...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog rodongkoibelaka rodongkoibelaka via Moh santai di RodongKoiBelaka
1 month ago.

 

Tazkirah ringkas Ramadhan

1. Ramadhan senantiasa menjadi bulan yang mencetus sikap dalam diri manusia untuk sebuah kebaikan. Ramadhan adalah bulan Badr terjadi yang menjadi pemisah awal dan asasi antara kebenaran dan kebatilan.2. Kebaikan hadir dengan merangsang melakukan kebaikan (al-Amr bi al-Ma’ruf). Segala yang baik dan murni...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog rodongkoibelaka rodongkoibelaka via Moh santai di RodongKoiBelaka
1 month ago.

 

Resepi maggi kari tumis meletop

Resepi maggi kari tumis. Takkan nak masak maggi kosong jer, jom pelbagaikan cara masak megi. Tapi awas jangan masak selalu, gugur rambut dan naik darah makan meggi sokmo.hihihi..BAHAN-BAHAN=============- Maggi 2 bungkus- Bawang merah- 3 ulas bawang putih- Cili padi / Lada jarumCARA-CARA==========1. Tumbuk...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog rodongkoibelaka rodongkoibelaka via Moh santai di RodongKoiBelaka
1 month ago.

 

Pencerahan berkenaan cuti sekolah untuk Hari Raya 2019

Makluman terkini cuti hari raya untuk tahun 2019. Ini merangkumi semua perayaan di Malaysia.Kepada yang masih keliru tentang tarikh cuti perayaan 2019. Rancang cuti anda, elakkan keputusan saat akhir.Kementerian Pendidikan Malaysia telah menyelaraskan tarikh-tarikh cuti perayaan bagi sesi persekolahan...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog rodongkoibelaka rodongkoibelaka via Moh santai di RodongKoiBelaka
1 month ago.

 

Cara elak jadi gemuk selepas raya

Cara elak jadi gemuk selepas raya. Amboi sakan beraya nampak pergi ke rumah terbuka dari pagi sampai ke malam memanglah makan tak berhenti. Elok bulan puasa dah kurus dan ramping tiba hari raya, atau beberapa hari lepas raya perut dah naik! Jom cuba cara ni elak perut naik atau gemuk selepas raya.1. Makan...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog rodongkoibelaka rodongkoibelaka via Moh santai di RodongKoiBelaka
1 month ago.

 

Cara untuk kurangkan risiko kena kanser

Sesetengah orang bernasib baik kerana dikurniakan Tuhan dengan tubuh badan yang sihat dari kecil hingga dewasa. Namun, itu tidak bermakna kita harus leka dan mengabaikan usaha untuk mengekalkan tubuh badan sihat.Apabila usia meningkat, ketahanan badan akan menurun apatah lagi jika anda kurang...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog rodongkoibelaka rodongkoibelaka via Moh santai di RodongKoiBelaka
1 month ago.

 

Superfood murah bawah RM10

Di Malaysia, "superfoods" popular seperti buah-buahan organik, salmon dan blueberries biasanya diimport dan dijual pada harga yang tinggi. Ini menjadi penghalang kepada mereka yang berhasrat mengamalkan gaya hidup pemakanan sihat kerana kos perbelanjaan yang tinggi.Berikut merupakan superfood yang murah dan...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog rodongkoibelaka rodongkoibelaka via Moh santai di RodongKoiBelaka
1 month ago.

 

Kalori makanan di hari raya

Godaan waktu hari raya memang kuat!! Di Hari Raya , ramai yang ‘kalah’ dengan pelbagai juadah yang dihidangkan. Tidak hairanlah, mereka yang berjaya diet dalam bulan puasa pun kembali bertambah berat badan secara mendadak. Salah satu perkara yang boleh membantu kita ‘beringat’ adalah dengan...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog rodongkoibelaka rodongkoibelaka via Moh santai di RodongKoiBelaka
1 month and a week ago.

 

Cara buat rendang ayam power

Ingat hari raya ingat rendang ayam. Berikut merupakan cara untuk membuat rendang ayam. Tapi kalau nak tukar kepada daging pun boleh juga. Tak sabar nak raya, yang penting sentiasa berhati-hati di jalan raya k!:)Cara Buat Rendang AyamBahan A ( Utama )1 Ekor Ayam ( Potong 14 )4 Helai Daun Limau (...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog rodongkoibelaka rodongkoibelaka via Moh santai di RodongKoiBelaka
1 month and a week ago.

 

Cara buat lemang daun pisang

Harga lemang memang mahal sekarang, apa kata kita google dan cari cara membuat sendiri lemang daun pisang. Selain menjimatkan, hati pun puas dan boleh dibuat lebih banyak cuma apa yang perlu adalah masa dan kesabaran kerana proses memasak lemang yang berjam-jam lamanya. Zasss jom kita lihat cara buat lemang...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog rodongkoibelaka rodongkoibelaka via Moh santai di RodongKoiBelaka
1 month and a week ago.

 

Kelebihan makan buah nanas

Pakar Dedah Banyak Kelebihan Makan Nenas, Kalau Mampu Ambillah Setiap HariOleh Suhaidah Abd Wahab - January 15, 20198238NENASMungkin ramai yang tak berapa suka nak makan nenas, sebab rasanya yang masam manis serta jika makan banyak boleh sebabkan lidah berasa lidas atau gatal dan pedih. Sebenarnya, banyak...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog rodongkoibelaka rodongkoibelaka via Moh santai di RodongKoiBelaka
1 month and a week ago.

 

Analisis selepas setahun Malaysia baru di bawah PH

SELEPAS SETAHUN MALAYSIA BAHARU1. Menilai tempoh setahun tidak semestinya hanya boleh disoroti dari kaca mata politik kepartian semata-mata — kita jangan terperangkap dalam persoalan sempit sama ada PH lebih baik atau buruk; ataukah BN lebih baik atau buruk. Kerana hakikatnya, dalam tempoh setahun ini,...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog rodongkoibelaka rodongkoibelaka via Moh santai di RodongKoiBelaka
1 month and a week ago.

 

Mustajabnya doa sebelum berbuka puasa! Ini contoh doa ringkas sebelum berbuka puasa..

DAHSYATNYA DOA SEBELUM BERBUKA PUASAAda suatu waktu yang mustajab untuk berdoa, dimana doa tersebut tidak akan ditolak oleh Allah SWT, yaitu berdoa saat menjelang berbuka puasa dan menjelang makan sahur.Tetapi sayangnya banyak kaum muslimin tidak mengetahuinya atau tahu tapi mengabaikannya.Di Mekkah...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog rodongkoibelaka rodongkoibelaka via Moh santai di RodongKoiBelaka
1 month and 2 weeks ago.

 

Cara buat air nabeez dari kurma. Air pemakanan nabi Muhammad

Air nabeez adalah pemakanan Nabi Muhammad s.a.w. Rendam kurma dengan air masak malam ni. Sahur esok minum. Insyaallah, perut mampu bertahan... Buat ni untuk sekali minum je ye. Jangan simpan lama2 sangat. Nanti masam dah tak boleh minum.Cara2:1. Ambil kurma dalam bilangan ganjil. Anggaran air dlm 500ml ke...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog rodongkoibelaka rodongkoibelaka via Moh santai di RodongKoiBelaka
1 month and 2 weeks ago.

 

Cara diet Kevin Zahri bulan puasa

Cara diet Kevin Zahri bulan puasa. Ini adalah tips diet sahur di bulan puasa. Kredit dan terima kasih kepada saudara Kevin.

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog rodongkoibelaka rodongkoibelaka via Moh santai di RodongKoiBelaka
1 month and 2 weeks ago.