User Profile: mediakedah

Show pings in: English | Malay | All

 

mediakedah

Your avatar

Real Name: Media Kedah

Member Since: 1st October 2017



Blogs:

 

User's Pings

Sort By: Date | Popularity

Page 1 of 11

Tempat Menarik di Johor 11 Tempat Cadangan Untuk Anda

Terletak di lokasi paling selatan dalam Malaysia, kini makin banyak tempat menarik di Johor Bahru yang ditawarkan untuk pengunjung. Banyak tempat juga sudah diberi nafas baru dengan penambahan beberapa pusat pelancongan terbaru. Pusat Bandar yang semakin berkembang pesatseiring dengan Pembangunan Wilayah...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog mediakedah mediakedah via Media Kedah
1 month and a week ago.

 

Baca Buku Pada Bayi ? Apa Kesan Jangkamasa Panjang?

“Ish, kenapalah isteri aku beli banyak buku baby ni. Nak suruh aku ajak baby 6 bulan membaca semua ni? Dia bukannya faham pun… Nanti dia rampas dan koyakkan buku adalah. Buat stres je.” Kini, semakin banyak alat bantuan mengajar yang telah direka khas agar ia boleh diperkenalkan seawal usia bayi.

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog mediakedah mediakedah via Media Kedah
1 month and 2 weeks ago.

 

Ini 5 Kelebihan Makan Ayam Untuk Kesihatan Dan Perkembangan Bayi

Penting untuk anda tahu bahawa makanan pejal boleh mula diberikan kepada anak apabila mereka berumur 6 bulan ke atas. Hal ini kerana, makanan pejal hanya boleh diperkenalkan kepada bayi apabila mereka mencapai umur tersebut. Pada peringkat awal, anda boleh mulakan dengan memberi dua sajian puri ayam dan...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog mediakedah mediakedah via Media Kedah
1 month and 2 weeks ago.

 

Penapis Udara Cuckoo – Adakah Ianya Berkesan ?

Baiklah kali ini saya akan ceritakan pengalaman menggunakan penapis udara yang dikeluarkan oleh syarikat Korea iaitu Cuckoo. Kenapa saya boleh mencuba penapis udara cuckoo ini di rumah? Ada orang kata, udara kita dah cukup bersih, kenapa nak pakai lagi benda ni ?Tak kan tak yakin lagi? Ok lah saya cuba...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog mediakedah mediakedah via Media Kedah
1 month and 2 weeks ago.

 

6 Langkah Yang Anda Boleh Gunakan Untuk Elak Anak Minta Sentiasa Didukung

“Dah tak larat nak dukung anak, baru letak bawah je dah nangis nak suruh dukung, haishh” Pernah alami situasi macam ni? Kalau pernah, anda boleh baca penerangan dibawah mengenai kenapa anak lebih suka didukung. Yang bakal menjadi ibubapa pun boleh ambil tahu ilmu ini ya! ANAK SAYA 24 JAM NAK BERDUKUNG...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog mediakedah mediakedah via Media Kedah
1 month and 2 weeks ago.

 

Terima kasih, MediaKedah Kini Mencecah 13000 Pageviews

Assalam dan selamat sejahtera kepada semua pengikut dan pelawat blog MediaKedah.com . Kami ingin merakamkan jutaan terima kasih kepada anda kerana atas sokongan selama hampir setahun (September 2017), kini Mediakedah menerima 13,000 lebih pageviews. Blog ini pada mulanya dibina untuk mengumpulkan ribuan...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog mediakedah mediakedah via Media Kedah
1 month and 3 weeks ago.

 

Faedah Perubatan Bunga Cengkih

Kajian tentang cengkih (nama saintifik: Syzygium aromaticum) mendapati ia merupakan sumber anti-oksidan semulajadi yang terbaik. Cengkih digunakan terutama dalam masakan mempunyai ciri-ciri pengubatan yang digunakan dalam perubatan Cina, perubatan Ayurveda dan pengamal² herba di Barat. Kajian kandungan...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog mediakedah mediakedah via Media Kedah
7 months and 3 weeks ago.

 

Awas Philodendron imbe si cantik yang beracun

Spesies Philodendron imbe datang daripada keluarga tumbuhan Araceae. Ia sesuai ditanam sebagai tanaman hiasan kerana mempunyai bentuk pokok yang menarik. Daunnya berbentuk bujur panjang seakan bentuk lambang cinta, cantik dan berpenampilan unik. Selain itu, ia juga digelar sebagai Fiddle-leaf Philodendron...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog mediakedah mediakedah via Media Kedah
7 months and 3 weeks ago.

 

Menu tradisional Baba Nyonya

MELAKA cukup terkenal dengan kepelbagaian makanan dan masakan yang sedap serta unik. Situasi itu menyebabkan Melaka kerap menjadi pilihan orang ramai termasuk pelancong dari luar negara untuk menjamu selera. Salah satu menu pilihan pelanggan ialah masakan Peranakan Baba dan Nyonya. Restoran Seri Nyonya...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog mediakedah mediakedah via Media Kedah
7 months and 3 weeks ago.

 

Kesan Penggunaan Kosmetik Sampah

Masih ramai yang pandang sebelah mata bab penggunaan produk yang kadang mendatangkan bahaya pada kulit wajah, bukan tidak tahu tetapi memang ramai yang suka pilih barang yang murah dan mahukan kesan yang cepat. Sudahnya, dalam masa jangka panjang kulit berubah dan perlahan-lahan bertukar menjadi TERUK!

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog mediakedah mediakedah via Media Kedah
7 months and 3 weeks ago.

 

7 Khasiat Tomato Untuk Kaum Wanita

Sinonim dalam bab cantik, tomato dikatakan sangat luar biasa menghapuskan masalah kulit wajah. Paling mujarab tomato dijadikan ramuan utama dalam penghasilan minuman kecantikan, masker dan sebagai pati rawatan rambut. Jom selongkar kelebihan sayur ini untuk dunia kecantikan. Baca Juga :...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog mediakedah mediakedah via Media Kedah
7 months and 3 weeks ago.

 

Kisah Paranormal, Rishi Si Pengawal Keselamatan (Bahagian II)

Sambungan dari siri pertama Kisah Rishi Si Pengawal Keselamatan Baca Siri Pertama Disini Lebih kurang tengahari macam tu, apek called Rishi. Dia ingat nak kena marah tapi alih-alih okey je suara apek tu. Apek tu cakap next time jangan lupa switch off fuse box pukul 2 pagi. Bila dengar apek tu cool je,...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog mediakedah mediakedah via Media Kedah
7 months and 4 weeks ago.

 

Jangan rujuk ‘pakar FB’ bagi masalah peribadi, rumahtangga

HULU TERENGGANU: Merujuk kepada pakar laman sosial sebagai alternatif penyelesaian masalah peribadi termasuk perihal rumah tangga hanya meninggalkan implikasi negatif. Timbalan Menteri Komunikasi dan Multimedia, Datuk Seri Jailani Johari berkata tindakan menggunakan medium seperti itu hanya...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog mediakedah mediakedah via Media Kedah
7 months and 4 weeks ago.

 

‘Bayangkan kalau kamu lap tangan mereka buat kali terakhir, masih mahukah derhaka?’ – Cikgu...

Hari ini saya buat ceramah motivasi Hipers bersama calon-calon UPSR 2017 dan ibu bapa mereka. Saya cuba buat kelainan sedikit dalam slot sentuhan kalbu. Setiap murid dibekalkan sekeping tisu basah di pertengahan program. Waktu itu, mata anak-anak sudah berkaca dan mengalir bening air jernih di pipi. Saat...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog mediakedah mediakedah via Media Kedah
7 months and 4 weeks ago.

 

Pesanan Kepada Perokok Bergelar Bapa

Kepada perokok bergelar bapa, dah cukup persiapan untuk isteri anak-anak sekiranya anda sudah tiada? Di hening pagi ini, saya dikejutkan dengan berita pemergian anggota di bawah naungan saya. Usianya masih muda, baru melepasi umur 30-an. Anak-anaknya masih kecil tetapi siapa sangka sakit jantung yang...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog mediakedah mediakedah via Media Kedah
7 months and 4 weeks ago.

 

Balasan Tunai RM50, Hikmah Sedekah Selipar

PETALING JAYA: Seorang pemuda tidak menyangka gerak hatinya untuk membawa sepasang selipar dalam perjalanan pulang dari tempat kerja sebenarnya hikmah buat dirinya. Segalanya berpunca daripada keadaan cuaca hujan lebat yang memaksanya untuk membawa selipar tersebut sebagai penyelamat agar...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog mediakedah mediakedah via Media Kedah
7 months and 4 weeks ago.

 

Tersentuh Baca Perkongsian Wanita Ini Jaga Anak Autism

‘Hantuk Kepala Di Lantai, Letak MAKANAN Di Kepala GIGIT Bahu Suami. Hebat sekali dugaan bagi ibu bapa yang mempunyai anak autism. Lihat sahaja pelakon Zarina Zainuddin yang begitu sabar dan tabah melayan kerenah anak kembarnya. Walau apa sahaja perlakuan mereka, Zarina tidak pernah marah, sebaliknya...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog mediakedah mediakedah via Media Kedah
7 months and 4 weeks ago.

 

7 Perkara Suami Perlu Peka, Ringkas Tetapi Beri Erti Besar Buat Isteri

Untuk membuatkan isteri gembira sebenarnya bukanlah sukar. Tidak semestinya hadiah mahal yang menjadi ukuran kerana perkara ringkas juga boleh memberi erti yang besar kepada isteri. Hendak lakukannya juga tidak susah. Jadi wahai suami, anda haruslah peka dan jangan pandang mudah dengan 7 perkara ini.

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog mediakedah mediakedah via Media Kedah
7 months and 4 weeks ago.

 

Apa Itu Jangkitan Cacar Air?

Apa itu jangkitan cacar air? Ini ialah jangkitan biasa yang berlaku di kalangan kanak-kanak disebabkan oleh virus. Virus cacar air juga dikenali sebagai virus varicella. Ia adalah virus sama yang menyebabkan kayap. Ia merupakan penyakit yang senang berjangkit dan boleh merebak daripada seorang ke seorang.

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog mediakedah mediakedah via Media Kedah
7 months and 4 weeks ago.

 

Penyakit Demam Campak

Apa itu Demam Campak? Demam campak (Rubeola) adalah jangkitan akut pada kanak-kanak disebabkan oleh virus measles. Pesakit demam campak biasanya mengalami gejala jangkitan respiratori dan disertai ruam pada kulit. Penyakit ini sangat mudah menular kepada orang lain melalui udara dengan titisan...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog mediakedah mediakedah via Media Kedah
7 months and 4 weeks ago.

 

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Next »