User Profile: cleverspider55

Show pings in: English | Malay | All

 

cleverspider55

Your avatar

Real Name: cleverspider55 a.k.a alam1cinta

Member Since: 30th May 2011



Blogs:

 

User's Pings

Sort By: Date | Popularity

Page 1 of 1

Simple, 3 Perkara Yang Dilakukan Oleh Orang Yang Bahagia

Apa sebenarnya yang kita semua cari dalam hidup? Apakah wang, jawatan, kedudukan, jodoh atau pun kebahagiaan? image:pixabay.comMungkin tepatnya inti dari semua yang kita cari dalam hidup adalah untuk mendapatkan kebahagiaan itu sendiri. Tapi apakah yang membuatkan seseorang itu rasa dan hidup bahagia secara...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog cleverspider55 cleverspider55 via Kamal Halim
2 months and a week ago.

 

Hargai Hidup Terima Diri Seada Adanya

image:pixabay.com Hidup ini bukan mudah. Hidup penuh dengan kejutan, penuh dugaan dan cabaran. Apatah lagi hidup kita ini di kelilingi oleh orang orang lain di sekeliling. Apatah lagi hidup di zaman yang serba mencabar dan menduga seperti zaman sekarang. Hidup umpama roda kata pujangga, ya memang benar!

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog cleverspider55 cleverspider55 via Kamal Halim
2 months and 3 weeks ago.

 

3 Cara Simple Hilangkan Stress

Stress tidak dinafikan boleh berlaku kepada setiap orang. Stress memang sesuatu yang lazim tak kira siapa pun kita tua muda pelajar pekerja siapa pun boleh kadangkala merasa stress.Bila stress datang memang akan membuatkan tubuh dan fikiran jadi tertekan. Memang stress tak dapat dihindari, namun selalu ada...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog cleverspider55 cleverspider55 via Kamal Halim
2 months and 3 weeks ago.

 

Khuatir Dan Curiga Dalam Percintaan? Wajarkah?

Image:pixabay.com Dalam hidup ini pastinya ada saat di mana setiap individu memerlukan waktu luang dan menikmati dunianya sendiri. Kerana kebebasan itu adalah hak setiap individu yang tidak boleh dinafikan. Begitulah juga dalam perhubungan. Tak kiralah hubungan persahabatan, hubungan cinta mahu pun di alam...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog cleverspider55 cleverspider55 via Kamal Halim
3 months and a week ago.

 

Susah Tidur? Jom Lakukan Ini 30 Minit Tidur Nyenyak Setiap Malam.

Image: pixabay.com Memang diakui dan satu kenyataan yang benar bahawa tidur yang cukup adalah sesuatu yang amat diperlukan setiap orang. Walaupun seringkali ia diabaikan, tapi jika seseorang itu kurang tidur tentunya akan ada kesan langsung yang mampu mengganggu kesihatan fisikal mahupun mental. Justeru itu...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog cleverspider55 cleverspider55 via Kamal Halim
3 months and a week ago.

 

5 Sebab Kenapa Seseorang Itu Curang

Image:pixabay.comMemang tak dinafikan sesungguhnya sesuatu yang amat menyakitkan bila seseorang yang kita cintai dan sayangi sepenuh hati ternyata menduakan kita. Pastinya segala rasa percaya yang kita berikan padanya pun hancur sekelip mata. Lalu hubungan yang kita bina sudah tentu tak akan lagi sama,...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog cleverspider55 cleverspider55 via Kamal Halim
3 months and a week ago.

 

Manusia Jahanam! Atuk Durjana Cuba Rogol Cucu Sendiri.

Seorang lelaki ditahan atas dakwaan mencabut kehormatan cucu saudaranya di sebuah rumah di Sungai Bidut, Sibu, Sarawak semalam. Ketua Polis Daerah Sibu Asisten Komisioner Zailani Amit berkata, suspek yang berusia 53 tahun itu dipercayai mencabut kehormatan remaja perempuan berusia 13 tahun selepas mangsa...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog cleverspider55 cleverspider55 via Kamal Halim
5 months and 3 weeks ago.

 

Memaafkan Penawar Kelukaan

Tak di nafikan bila dilukai dan dikhianati,rasa sakit hati memang membekas di hati. Saat itu memang sukar sekali untuk memaafkan.Benar,memaafkan tak akan mengubah apa yang telah terjadi tapi memaafkan mampu menjadi penawar segala sakit hati. Walau bukan mudah untuk memaafkan apalagi dilukai oleh seseorang...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog cleverspider55 cleverspider55 via Kamal Halim
8 months and a week ago.

 

Ingin Bahagia? Hentikan 4 Mentaliti Ini

Hidup bahagia merupakan impian semua orang. Tak kira tua atau muda, miskin atau kaya, semua mengimpikan hidup yang aman dan bahagia sentiasa. Kenyataannya hidup bahagia itu bukan sesuatu yang mudah untuk di capai. Hidup bahagia bukan bergantung pada usia, bukan juga bergantung pada status miskin atau pun...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog cleverspider55 cleverspider55 via Kamal Halim
8 months and a week ago.

 

Lelaki Hanya Memandang Luaran Wanita. Benarkah?

Jika di ajukan tajuk di atas pada lelaki pasti akan muncul berbagai jawapan. Namun secara amnya tak dapat dinafikan jika di kaitkan dengan lumrah kejadian lelaki. Ya, lelaki adalah makhluk visual..jadi tak hairan perkara pertama yang di pandang lelaki adalah segi luaran seseorang wanita.Namun begitu jangan...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog cleverspider55 cleverspider55 via Kamal Halim
8 months and 2 weeks ago.

 

Si Dia Yang Tepat Yang Memberi Bukti Bukan Janji Manis

Ketika asyik di lamun cinta, siapa yang tidak merasa bahagia di buai kata kata dan janji manis si dia. Memang menyenangkan bila mendengar pasangan berjanji sesuatu yang baik dengan hubungan yang di jalinkan.Namun..please ladies and gents, berpijaklah di bumi nyata. Jangan terlalu taksub dan terbuai dengan...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog cleverspider55 cleverspider55 via Kamal Halim
8 months and 2 weeks ago.

 

4 Cara Mudah Hilangkan Rasa Mengantuk

Image:pixabay.comPernah tak awak rasa mengantuk masa bekerja? Mengantuk betul betul sampai rasa nak landing jer kat mana mana.Kadangkala perubahan waktu tidur dari kebiasaan membuatkan kita rasa mengantuk sangat. Apalagi kalau masa bekerja mood kerja pun hilang di buatnya.Jadi kali ni saya nak kongsikan...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog cleverspider55 cleverspider55 via Kamal Halim
8 months and 3 weeks ago.

 

Nikmati Hidup Dan Bahagia? Lakukan Kebiasaan Ini

Image: Pixabay.comKadang kala dalam kehidupan ini pasti ada sesetengah perkara tidak berjalan mengikut semua keinginan dan rencana kita. Bila itu terjadi pastinya kita akan merasa kecewa,putus asa dan bersedih. Namun percayalah..walau hidup itu tak selalunya indah tapi setiap saat,setiap masa,setiap hari...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog cleverspider55 cleverspider55 via Kamal Halim
8 months and 3 weeks ago.

 

4 Peribadi Hebat Lelaki Ulat Buku

Tulisan kali ni untuk yang sedang bercinta ni khususnya. Al kisahnya ada kawan wanita tiba tiba bertanya.."Bang, okey tak kalau kawan saya tu ulat buku?" Berfikir saya sejenak nak jawab soalan tiba tiba dari kawan tu... Tapi sepatutnya kalau nak berkawan atau bercinta tu tak kisahlah kan dia tu ulat buku...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog cleverspider55 cleverspider55 via Kamal Halim
8 months and 3 weeks ago.

 

Hilangkan Tekanan Kerja? Jom Main Video Game

Bebanan kerja seringkali membuatkan kita mudah tertekan ketika di pejabat. Bila tertekan ni pasti susah untuk kita tumpukan perhatian dan fokus dengan kerja kita. Keadaan ini sudah tentunya memberi kesan buruk terhadap kerjaya kita dan yang paling ditakuti tekanan yang berterusan boleh memberi kesan negatif...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog cleverspider55 cleverspider55 via Kamal Halim
8 months and 3 weeks ago.

 

5 Perkara Buat Suami Tidak Bahagia Dengan Perkahwinan

Sedangkan lidah lagi tergigit... Apalagi kehidupan berumahtangga. Pasti ada fmasanya akan mengalami sesuatu yang membebankan fikiran, merasa tekanan, kecewa dan sedih. Ya, memang lumrah perkahwinan itu tak semestinya sentiasa aman dan bahagia selalu. Pasti ada ketika ujian dan dugaan yang menguji kesabaran...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog cleverspider55 cleverspider55 via Kamal Halim
8 months and 3 weeks ago.